Telemovie Review | Shiba Shiba Doo (2019)

Sunday, 12 January 2020


Pengarah : Ariff Zulkarnain
Penulis Skrip : Nazri M Annuar
Pelakon :Zahiril Adzim, Syafiq Kyle, Aloy Paradoks, Nesa Idrus, Taqim Zaki, Sharifah Sakinah, Amirul Effendy
Genre : Komedi / Thriller
Durasi Tayangan : 94 minit
Tarikh Tayangan : 21 Disember 2019
Syarikat Produksi : Lumatic Films Sdn Bhd
Pengedar : Astro Citra
Trailer :


Blogwalking haritu ternampak Miss Banu post sinopsis telemovie Shiba Shiba Doo ni lepastu rasa nak tengok sangat sebab jalan cerita dia kelakar dan lain dari yang lain. Agak skeptikal lah pada awalnya sampai peram lama telemovie ni baru terasa nak tengok sebab genre komedi local production kadang hambar kemain. But I give it a try sebab ada Zahiril Adzim dengan Syafiq Kyle. So far tak pernah tengok lagi lakonan bersama diorang. 


Dalam telemovie ni Chulat (Zahiril Adzim) dengan Shiba aka Shib (Syafiq Kyle) pantang berjumpa mesti nak bertekak. Pertemuan pertama diorang berdua di sebuah kelab di KL bila Chulat bitter tak dapat nak tackle Sakinah (Sharifah Sakinah). Bila pergi tandas Shiba pula buat hal dalam tandas sampai Chulat kena tunggu lama untuk guna. 


Sementara Abil (Nesa Idrus) teragak-agak nak bertemu Chulat ataupun batalkan saja hasrat tu sebab segan. Selama 5 tahun Abil dengan Chulat berborak dekat pantry selama 5 minit setiap hari. Mun (Taqim Zaki) yang dah lama syok dengan Abil cuba yakinkan Abil untuk tak teruskan niat dia untuk approach Chulat. Semua orang tahu Chulat sejenis playboy so Mun taknak Chulat mainkan hati dan perasaan Abil.


Impian Abil untuk bercakap dengan Chulat lebih dari 5 minit berjaya bila Chulat gunakan Abil untuk umpan Sakinah. Tapi lain pula halnya bila ada lelaki tersalah pukul punggung Chulat bila sasaran sebenarnya Shiba. Makin berapi Chulat dengan Shiba sebab dia ingat Shiba nak try dia. 

Chulat tumbuk Shiba tapi terkena kawan dia sampai pengsan sudahnya Chulat, Abil dengan Mun kena halau keluar. Abil buat keputusan untuk ikut Chulat balik ke rumah tapi Mun join sekali sebab dia tahu apa niat Chulat. Bila Chulat nak keluar parking, dia tanpa sengaja terlanggar Shiba yang tunduk untuk kutip kunci kereta. 


Disebabkan panik dan cuak, Mun sahkan yang Shiba dah mati. Abil cadangkan untuk buang mayat Shiba dekat hutan tapi malangnya lepas selesai mengorek lubang, Shiba hilang entah ke mana. Masa mencari Shiba, mereka bertiga terserempak dengan En Kanji (Aloy Paradoks) yang suka berburu dan tinggal dalam hutan selama 20 tahun. Turns out, En Kanji sebenarnya perogol bersiri yang dah bunuh seramai 12 orang lelaki dalam hutan tu dan cuba nak merogol Chulat. 


Dari awal sampai ke hujung movie tak berhenti gelak tengok gelagat Chulat, Abil, Mun dengan Shiba walaupun Shiba tak banyak sangat screentime tapi everytime dia muncul ada je benda yang dia buat untuk gamatkan keadaan. Watak Shiba ni watak kedua tengok Syafiq Kyle jadi trans so it’s nothing new lah. 


For me watak Chulat memang menghiburkan plus avatar dia yang charming tu menjadi sangat. Selalunya nampak dia berlakon mat sendu, grumpy ataupun gaya selekeh but this time got to see the other side of him. Mungkin orang lain yang selalu layan drama dah biasa la kot but for me yang jarang layan ni memang something new lah. Kalau dia yang berlakon dalam Girlfriend Aku Dari Neraka mesti lagi menjadi sebab chemistry Zahiril dengan Sakinah nampak ngam onscreen. 


Dialog dalam telemovie ni antara brownie points yang buat momentum telemovie ni maintain menghiburkan sebab some of them cedok dari tagline yang viral beberapa tahun so kalau layan benda viral boleh faham la apa diorang sembang. Kalau tak layan pun tak la susah mana nak berdekah sekali. Team visual, music score dan editing did a great job for this telemovie. 


Overall telemovie ni memang sempoi nak layan especially bila En Kanji dengan loghat Peghok pio dia gemor ke Beto Kushairy. Eiii gegham awok nengoknye. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Movie Review : Marjaavaan


Director : Milap Zaveri
Writer : Milap Zaveri
Cast : Sidharth Malhotra, Riteish Deshmukh, Tara Sutaria, Rakul Preet Singh, Nassar, Ravi Kishan
Production Company : T-Series, Emmay Entertainment
Distributor : PEN Marudhar Cine Entertainment
Genre : Romantic / Thriller
Running Time : 135 minutes
Release Date : 15 November 2019
Trailer :


Milap Zaveri, Sidharth Malhotra dan Riteish Deshmukh pernah bekerja dalam movie Ek Villain pada tahun 2015 dan movie EV antara movie romantic  thriller terbaik di Bollywood dengan keampuhan jalan cerita, visual dan music score. Dan sekali lagi team ni cuba untuk recreate magic tu dalam movie Marjaavaan selepas 4 tahun.

Image result for marjaavaan"

Masih kekal dengan watak yang sama, Raghu (Sidharth Malhotra) merupakan orang kanan Anna (Nassar), samseng kawasan Mumbai yang provide bekalan air di satu negeri. Awal cerita lagi director dah tunjuk kekuatan Raghu bunuh anak Gaitonde, musuh kepada Anna.


ACP Yadav (Ravi Kishan) datang untuk tangkap Anna tapi Anna dah bagi amaran yang setiap kali dia turun satu tingkat, satu daerah akan hilang bekalan air. ACP Yadav cuba untuk endahkan amaran Anna tapi bila sampai bawah, dia dapat call dari Ketua Polis supaya lepaskan Anna untuk elakkan kemarahan orang awam bila bekalan air terputus.

ACP Yadav cuba nasihat Raghu untuk jadi saksi kegiatan haram Anna kepada pihak polis tapi setianya Raghu sampai tak mampu digoyahkan oleh sesiapa kecuali Zoya (Tara Sutaria), si gadis Kashmir yang bisu tapi suka pada musik.


Sementara tu Vishnu (Riteish Deshmukh) cuba untuk cari pasal dengan Raghu gara-gara sakit hati dengan kepercayaan yang ayah dia bagi pada Raghu. Vishnu culik salah seorang budak di bawah didikan Zoya dan arahkan untuk budak tu tembak keluarga Gaitonde. Zoya secara tak sengaja jadi saksi pembunuhan Vishnu. Peluang untuk Vishnu lenyapkan Raghu bila Anna suruh Raghu bunuh Zoya gara-gara Zoya bagitahu ACP Yadav.


Geram sangat dengan ACP Yadav bila Zoya contact dia minta tolong tapi dia tak datang dari siang sampai ke malam sudahnya Raghu yang selamatkan Zoya. Sampai scene Anna datang sendiri ke tempat tu pun ACP Yadav dan anak buah dia tak datang lagi. Sepatutnya dia letak keutamaan pada kes Zoya sebab dia in charge kes anak Gaitonde tapi dia paling tak boleh harap.


Macam mana la Raghu nak jadi berubah jadi baik kalau pihak berkuasa pun lemah? Dah ada saksi utama pun tak mampu nak jaga. Setiap kali muncul je dia keluarkan quote dari kampung dia. Lagi marah bila polis bagi balik baju yang Raghu pakai malam Zoya kena tembak tu. Darah pun melekat cantik elok je warna merah padahal dah 6 bulan. 


Jalan cerita memang longgar gila tak macam Ek Villain dulu. Vishnu nampak pengecut sangat bila dia attack Raghu hanya semata dia sakit hati. Dia geram Raghu jauh lebih bagus dari dia tapi dia tak pernah nak buktikan dekat ayah dia yang dia boleh diharap. Raghu dah nak keluar dari group tu dan mulakan hidup baru dengan Zoya tapi dia cari pasal dengan bunuh Zoya. Ni bukan spoiler sebab ada dalam trailer.


Basically movie Marjaavaan ni sama je dengan Ek Villain tapi dengan jalan cerita yang merepek dan music score yang average. Nasib baik lepas modal. Nora Fatehi buat cameo dalam movie ni untuk lagu Ek Toh Kum Zindagani and that song is a hit! Lagi satu lagu best lagu Tum Hi Aana nyanyian Jubin Nautiyal.


Lepas movie student Of The Year 2, Marjaavaan movie kedua Tara tapi dari awal sampai habis Tara cuma jadi cantik, sama macam watak dia dalam SOTY2. Such a waste of talent sebab dia tolak offer dari Disney movie Aladdin tapi berlakon dalam movie yang tak serlahkan bakat lakonan dia. Even chemistry dia dengan Sid tak menyerlah untuk kuatkan lagi drama percintaan mereka berdua.


Watak Vishnu mungkin nampak kejam tapi lebih kepada kejam yang sia-sia sebab pointless dengan dialog sinis yang merepek. Kalau first half dah merepek, masuk second half lagi rasa penat nak layan sampai ending.


Since movie ni ada special mention credit to Salman Khan, Alvira dan Being Human Foundation, gaya action scene pun sama macam movie-movie Salman. Bakhwaas. All in all I kecewa dengan pembikinan movie ni.

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +0.4, 4. Storyline +0.2, 5. Casting +0.7, 6. Genre +0.4, 7. Themes +1, 8. Editing +0.5, 9. Social Message +0.5, 10. Personal Thought +0 = 5.7/10

Segmen Bloglisted 2020 by Misya

Movie Review : Saand Ki Aankh


Director : Tushar Hiranandani
Writer : Jagdeep Sidhu
Cast : Taapsee Pannu, Bhumi Pednekar, Prakash Jha, Vineet Kumar Singh, Nikhat Khan
Production Company : Reliance Entertainment, Chalk and Cheese Films
Distributor : Reliance Entertainment, PVR Pictures
Genre : Biopic / Drama
Running Time : 146 minutes
Release Date : 25 October 2019
Trailer :


Diadaptasikan dari kisah sebenar penembak tepat Chandro Tomar (Bhumi Pednekar) dan Prakashi Tomar (Taapsee Pannu) di daerah Haryana dan memandang rendah terhadap kaum perempuan.  Semua kerja dari melahirkan anak, bekerja di ladang, memasak, cuci baju hingga menguruskan suami pun perempuan dalam rumah yang uruskan. Si suami cuma melepak hisap hookah tepi ladang.


Tak cukup dengan semua kerja tu, kaum perempuan tak boleh ada minat dalam benda lain. Kalau minat pun buat lah diam-diam dalam bilik. Nak keluar bilik kena tutup muka dengan selendang. Disebabkan perkara ni, Prakashi kena pilih selendang warna apa untuk dipakai seumur hidup dia untuk elakkan tertukar orang. Dalam rumah tu ada 3 keluarga besar.


Pernah sekali Prakashi pujuk suami dia untuk bagitahu abang ipar atau ketua keluarga supaya benarkan dia menjahit dan buka kedai sendiri tapi dihalang keras sebab tak nak maruah kaum lelaki tercalar. Merepek sangat bantahan dia sebab yang bekerja di ladang tu kaum perempuan jugak. Satu kampung tahu kaum lelaki pemalas.


Chandro pujuk Prakashi supaya menjahit untuk anak-anak diorang je sebab anak-anak diorang pun dah ramai macam bela satu kampung jugak. Tapi disebabkan Prakashi jahitkan seluar untuk Shefali (Sara Arjun), mesin jahit dia dibuang keluar dan dia diharamkan menjahit sebab terikut dengan budaya Barat.


Beberapa tahun lepas tu kerajaan mencari bakat penembak tepat baru di India untuk dihantar ke Sukan Olimpik mewakili negara. Chandro senyap-senyap hantar Shefali ke shooting range kepunyaan Yashpal (Vineet Kumar Singh). Atas pujukan Yashpal, Chandro pun try menembak jugak and turns out peluru dia terkena Bull’s Eye.


Yashpal macam tak percaya tapi dia sepakat dengan Chandro untuk datang ke shooting range dan berlatih supaya boleh bertanding untuk kategori veteran. Awalnya Chandro, esoknya Prakashi join sekali. Dua-dua tembak tepat dan dapat markah tinggi sekali gus mengalahkan Mejar Das dan Maharani Mahedra Kumari (Nikhat Khan), top shooter setiap tahun.


Jalan cerita SKA menarik sebab idea Chandro dan Prakashi untuk keluar dari cengkaman suami diorang. Macam mana liciknya diorang menipu suami selama 4 tahun dan penuhkan satu kotak dengan medal diorang. Chandro dan Prakashi buat bukan sebab minat tapi sebab nak cipta peluang kepada Shefali dan Seema supaya dapat kerja dengan kerajaan.


Happy tengok movie ni sebab perjalanan diorang dari kampung sampai jadi Guest of Honor di istana dan impian untuk buka peluang kepada Shefali dan Seema berjaya. Sedih dan geram tengok kaum lelaki layan kaum perempuan teruk sangat dekat kampung tu. Scene Chandro dengan Prakashi tengok Raja layan Ratu dengan baik even support hobi dia yang suka menembak. Setiap kali tournament mesti Raja ada sekali bagi sokongan.


Lakonan Bhumi dan Tapsee dipersoal bila bawa watak orang tua sedangkan Neena Gupta antara pelakon wanita yang cemerlang dalam Badhaai Ho even Tapsee curah minyak di Twitter bila dia nak buktikan dia perfect cast untuk SKA. For certain scenes especially scene di shooting range, dia nampak bagus dengan watak dia tapi some scenes muka dia nampak cakey disebabkan solekan tebal bawah matahari terik. Even diction dia tak sehebat Bhumi but it just a minor defect for me.


Antara brownie points movie SKA ni bila dialog yang bersemangat dari Chandro dan Prakashi untuk break stereotypes kaum lelaki walaupun visual dan music score agak sederhana. Sebagai seorang perempuan, perjalanan Chandro dan Prakashi are well delivered from Tapsee and Bhumi thus I enjoyed this movie so much. Movie dari wanita untuk wanita. Recommended!

1. Team Production +1, 2. Visual +0.6, 3. Audio +0.5, 4. Storyline +1, 5. Casting +0.7, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +0.9 = 8.7/10

Drama Review | Pegasus Market (2019)

Saturday, 11 January 2020


Director : Baek Seung-ryong
Writer : Kim Sol-ji
Cast :  Kim Byung-chul, Lee Dong-hwi, Jung Hye-Sung, Kim Gyu-Ri, Jung Min-Sung, Kang Hong-Suk, Kim Ho-Young, Park Ho-san, Choi Kwang-Je, Bae Jae-won, Lee Gyu-Hyun, Lee Soon-Jae
Genre : Comedy
Running Episodes : 12 episodes
Release Date : September 20 – December 6, 2019
Production Company : Studio N, CJ ENM
Distributor : tvN
Teaser : 


Director Jung Bok-dong (Kim Byung-chul) dipindahkan ke Pegasus Market selepas membantah cadangan President DM Corp, Kim Dae-Ma (Lee Soon-Jae) untuk menjual hair wax kereta. Awalnya bantahan dia menampakkan dia seorang yang relevan dan tak membodek presiden semata seperti Kwon Yeong-goo (Park Ho-san) dan yang lain. 

Tapi bila pembantu Mr. Kwon, Mr. Park (Bae Jae-won) datang bagitahu yang syarikat pesaing dapat untung banyak bila idea untuk jual hair wax kereta dapat sambutan, Presiden Kim ambil keputusan untuk buang Director Jung. 


Pegasus Market adalah neraka pada staff DM Corporation disebabkan lemah dalam pengurusan dan tak mampu untuk bersaing dengan supermarket di kawasan yang sama. Sesiapa yang dipindahkan ke Pegasus Market cuma mampu bertahan selama 3 bulan dan akan resign. Company tak akan pecat pekerja untuk elakkan membayar pampasan tapi memilih untuk transfer pekerja ke Pegasus Market. 


Mr. Kwon dan cucu President, Mr Gap (Lee Gyu-Hyun) menggunakan Pegasus Market untuk buat transaksi palsu dan seleweng dana syarikat tanpa pengetahuan sesiapa. Setiap bulan, Pegasus Market akan terima inventori yang dah pun ditempah oleh HQ. Manager Moon Suk-Goo (Lee Dong-Hwi) sahaja yang bertahan lama dekat Pegasus Market sebab dia dah berjanji dengan mak dia yang dia akan bekerja di DM Corporation supaya mak dia bangga. 


Terima nasib malang dan saingan dari Mr. Kwon, Bok-dong masuk ke Pegasus Market dengan pelbagai cara dan inisiatif untuk jatuhkan Pegasus Market supaya DM Corporation akan bankrap tapi semua usaha dia gagal malah naikkan pula nama baik dan saham Pegasus Market. 


Semua pekerja diambil masuk tanpa resume dan kelayakan pun sebab Mr Jung nak financial merudum tapi bila kebanyakan pekerja semuanya betul-betul perlukan duit, masing-masing terhutang budi dengan Mr Jung dan perform lebih dari yang sepatutnya especially puak Bbaya yang diketuai oleh Bbayajok Jokjang Pielleggu (Choi Kwang-Je). 


Mr Kwon pula dengan rancangan dia untuk curi dokumen rahsia di Pegasus Market supaya aktiviti haram dia tak dihidu oleh Mr Jung dan yang lain. Awalnya dia minta Seok-goo untuk intip Mr Jung tapi nampak gaya macam tak boleh diharap sudahnya dia hantar Ms Jo Mi-ran (Jung Hye-Sung) untuk pastikan sales Pegasus Market jatuh merudum. 


Drama genre komedi ni diadaptasikan dari webcomic "Ssabnida Cheonrimamateu” karya Kim Kyu-Sam pada tahun 2013 so bila ada scene yang over tu faham lah sebab webcomic memang macam tu. For me macam over tapi disebabkan visual dan music score yang menarik, I enjoy jugak lah layan. Niat utama nak tengok drama ni pun sebab Kim Byung Chul je. 


Part komedi memang menjadi lah bila bermacam ragam dan banyak hal yang terjadi dekat market tu. Walaupun ada scene yang tak logik dan nampak merepek tapi disebabkan genre komedi dan santai so I took it as entertainment je. Yang penting mesej dia sampai dan well-delivered. 

Dalam Hotel De Luna lakonan Kang Hong-Suk sebagai Grim Reaper agak serious dan tegas tapi dalam drama ni dia jadi gangster yang nak mulakan hidup baru untuk jaga nenek dia. Muka je nampak gangster tapi perangai masuk air. 


Sayangnya drama ni pendek je sebab ada 12 episod walaupun jalan cerita best. Mungkin sebab average rating cuma 2% hingga 3% compared to other drama yang ditayangkan pada waktu yang sama yang rata-rata cecah sampai 4%. Ada drama spin-off dekat Youtube tapi malas nak tengok sebab tak ada Kim Byung Chul. 


Hopefully ada season 2 dan buat renovation atau beli bangunan baru sebab geram dengan Pegasus Market ni bila keceriaan diorang tu sampai rasa nak pergi melawat walaupun pintu dia mengundang. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +0.6, 4. Storyline +0.7, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +0.7 = 9/10

Movie Review : Sonchiriya


Director : Abhishek Chaubey
Writer : Abhishek Chaubey & Sudip Sharma
Cast : Sushant Singh Rajput, Bhumi Pednekar, Manoj Bajpayee, Ranvir Shorey, Ashutosh Rana
Production Company : RSVP Movies
Distributor : RSVP Movies
Genre : Drama/Thriller
Running Time : 143 minutes
Release Date : 1 March 2019
Trailer :


Dah lama cari movie ni sebab trailer nampak macam best dan unik tambah pula bila ramai critics yang puji jalan cerita dan performance pelakon dalam movie Sonchiriya ni walaupun flop dekat box office. 


Pergaduhan berlaku di antara puak pemberontak yang diketuai Maan Singh (Manoj Bajpayee) atau digelar Dadda oleh anak-anak buah dia. Rancangan asal untuk menuju ke Prochna tapi Lacchu datang bagitahu ada wedding di Brahmpuri dan bagi emas sebagai hantaran. 


Disebabkan puak pemberontak perlukan dana untuk beli senapang baru, Dadda ubah plan di saat akhir. Lakhna (Sushant Singh Rajput) cuba untuk bantah tindakan Dadda sebab Special Task Force (STF) yang diketuai Inspektor Virendra Singh Gujjar (Ashutosh Rana) tengah buru mereka. Risiko sangat kalau pergi ke kawasan awam. 

Dadda tetap dengan keputusan dia dan bagitahu siapa yang tak nak join boleh pergi dulu ke kuil di Prochna dan tunggu di sana. Sebagai orang kanan Dadda, Lakhna tak sampai hati nak tinggalkan Dadda berseorangan. 


Sangkaan dia tepat bila mereka dikepung dengan STF dan Dadda terbunuh dalam serangan hendap tu. Selepas kematian Dadda, Vakil (Ranvir Shorey) diangkat sebagai ketua puak yang baru. Sekali lagi perpecahan berlaku bila Lakhna berkeras untuk tolong Indumati Tomar (Bhumi Pednekar) dan Khushi, budak perempuan yang dirogol oleh bapa mertua Indu. 


Vakil taknak Indu dan Khushi melambatkan perjalanan tambah pula kasta mereka berdua diragui. Tepat sangkaan Vakil bila Khushi dari kasta rendah dan mereka diserang sekali lagi di rumah doktor. Vakil anggap serangan ni disebabkan Holy Mother murka dengan perbuatan mereka membantu kasta rendah. 


Lakhna dan 2 lagi kawannya menganggap bantuan kepada Indu dan Khushi sebagai menebus dosa sebelum ditembak mati oleh STF. Tak mungkin mereka semua dapat lepaskan diri dari cengkaman STF bila ada dendam peribadi yang belum terlunas. 

Diinspirasikan dari kisah sebenar kehidupan kasta Thakur dan puak pemberontak pada tahun 1975 di daerah Chambal bila kerajaan mengumumkan struktur sosial baru dalam negara, puak pemberontak mula tunjuk taring dan pertahankan kawasan mereka. Soalnya sampai bila mereka akan memberontak dan hidup di gaung dan makan roti kering? 


Watak Lakhna dan rakan-rakan lebih kepada watak pemberontak yang dah penat dengan kehidupan dunia. Menyesal dengan dosa lampau dan mencari ketenangan. Watak Valik pula masih kuat perjuangkan pegangan mereka. Indu pula cuba cari keadilan dalam pergelutan kasta dan kuasa. Ketiga-tiga watak ni agak kuat dalam movie Sonchiriya ni. 


Walaupun jalan cerita agak perlahan tapi twist dan serangan hendap dari pihak polis dan juga pihak lain buat jalan cerita Sonchiriya mendebarkan dan menarik. At some point, kita rasa tiga watak ni akan selamat disebabkan skills dan bijak mengatur langkah tapi ada masa kita rasa macam tak mungkin watak-watak ni akan selamat. 


Sepanjang movie ni dialog banyak bagi hint dengan kehidupan macam undang-undang tak semestinya akan membentuk manusia yang baik. Tak semestinya manusia dari kasta atas akan menjadi baik seperti yang diagungkan. Tipu helah kerajaan untuk bolot harta rakyat dan banyak lagi.

Dialek Bundelkhand yang dituturkan agak pekat dan semua pelakon mampu deliver dengan baik. Antara sebab juga kenapa movie ni lebih banyak kepada scene tembak-menembak daripada bercakap sesame mereka sebab dialek ni susah. 


Movie Sonchiriya bukan untuk mengetengahkan mesej sosial siapa yang baik atau siapa yang jahat tapi lebih kepada pergelutan, survival skills dan aturan kehidupan. Kitaran kehidupan, yang membunuh pasti akan dibunuh. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +0.6, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +0.7 = 9.3/10

January Giveaway by Awesome Dreamer