Zoo Negara | Persembahan Singa Laut di Zoo Negara Show Aphiteatre

Friday 11 October 2024

 

Lepas selesai makan tengahari dan solat Zohor, kitorang pergi ke kawasan akuarium. Bila tengok ramai yang berkumpul dekat Zoo Negara Show Aphiteatre, baru teringat ada persembahan pertunjukan jam 3 petang. Semua tempat duduk dah penuh dekat situ jadi kitorang berdiri je dekat bahagian paling belakang. Nampak juga walaupun jauh dari pentas. 

Masa ni kitorang dah berpecah dua sebab Fariha dengan Nurin pergi ke sebelah kiri teater sementara yang lain di sebelah kanan. Dekat sebelah kiri tu sejuk sikit lah sebab ada kipas dekat kawasan belakang. Sebelah kanan tu luas tapi panas sikit. Nasib baik bawa kipas tangan USB dengan payung. 

Tepat jam 3 petang, sekumpulan burung merpati terbang di bahagian kanan, memerang pula tanggalkan mini banner 'Selamat Datang' di bahagian tengah pentas. Comel sangat! Sebelum mulakan persembahan, seorang kanak-kanak diperlukan secara rela hati. Emcee tak bagitahu pun buat tugas apa tapi dia suruh pandang ke bahagian kanan. Semua orang pun pandang sebelah kanan rupanya tak perasan ada rombongan ayam masuk dekat bahagian kiri teater. 



Persembahan kedua dibintangi oleh dua ekor burung kakak tua bernama Rocky dan Ringgo. Kedua-duanya kena main permainan untuk dapat habuan makanan. Sebelah kiri teater automatik jadi kumpulan Ringgo manakala sebelah kanan automatik jadi team Rocky. Sebelum mulakan perlawanan kena bersorak untuk Ringgo dan Rocky. Siapa yang menang tu kena tengok sendiri lah, yang penting kitorang have fun bersorak untuk Ringgo dengan Rocky sampai ke hujung perlawanan. 

Selesai persembahan dari burung kakak tua, masuk lah persembahan superstar di Zoo Negara ni. Sadly I dah tak ingat dah apa nama singa laut ni tapi comel teruk sepanjang tengok dia buat pertunjukan air dekat teater ni. 








Tak tahu lah dah berapa lama singa laut ni training sampai dah boleh jadi superstar dekat Zoo Negara. Walaupun manja tetap aktif main semua permainan yang zoo keeper bawa untuk dia. Kalau dia dah buat persembahan ni bertahun-tahun, tak pernah ke dia meragam sebab bosan? 



Sepatutnya sebelum persembahan singa laut, ada something yang beruang ekor lilit dekat atas para ni buat tapi disebabkan terlampau pemalu, dah habis pertunjukan baru dia berjaya selesaikan task dia. Kelakar jugak tengok dia bergerak slow slow siapkan bila tak ada yang fokus dekat dia. 



Yang penting kerja dia siap buat kan? Kalau tak siap kena bebel la kot dengan zoo keeper lepas habis show dekat teater. Lepas habis pertunjukan tu macam nak pergi bergambar dengan Rocky tapi sebab barisan panjang sangat, batalkan je niat tu. Pukul berapa pulak nak balik sebab kitorang tak masuk akuarium lagi. Nanti ada yang bad mood sebab dah tak larat nak berjalan. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.