Minggu 5 Kilauan Emas 2024 | Vokal Gie Curi Tumpuan Juri, Maria & Balqis Tersingkir

Monday 14 October 2024

Minggu kelima ‘Kilauan Emas 2024’ menyaksikan peserta Gie melonjak, mendahului di tempat pertama dengan markah keseluruhan sebanyak (77.73%), diikuti oleh pencabar Budin (73.57%), dan juga yang bangkit memberikan cabaran baru kepada peserta lain Ron (72.92%) telah berjaya menawan kedudukan tiga teratas. 

Membawakan lagu I Have Nothing oleh Whitney Houston, Maria sekali lagi telah dipilih sebagai pemenang Anugerah Emas Berkilau Of The Week di segmen terakhir. Minggu Tiba-Tiba Rindu, Lagu-Lagu Lama Yang Mengingatkan Kita Kepada Penyanyi Yang Telah Meninggalkan Kita ini juga telah menyaksikan Maria & Balqis telah tersingkir dan gagal untuk mara ke minggu seterusnya. Saksikan episod baharu Kilauan Emas 2024 pada setiap hari Sabtu, jam 9 malam di Astro Prima (Saluran 105), On Demand, Astro GO dan sooka.

SENARAI LAGU

INFO ‘KILAUAN EMAS 2024’

• ‘Kilauan Emas 2024’ akan bersiaran secara langsung dari Royal Theater Shah Alam selama lapan minggu bermula 14 September 2024, setiap Sabtu, jam 9 malam menerusi Astro Prima (saluran 105). Program ini turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Ultra/Ulti Box, aplikasi Astro GO dan sooka.

• Persiapan persembahan setiap peserta akan dipaparkan menerusi Diari Kilauan Emas 2024 selama 30 minit setiap jumaat bermula 13 September 2024 dan segala telatah dibalik tabir, perbincangan, latihan di pentas utama dapat disaksikan menerusi Kapsul Kilauan Emas 2024 selama 5 minit setiap minggu dari Selasa hingga Khamis, dibawakan istimewa kepada para penonton dan peminat.

Ina - Tari Silat Melayu (Saloma)

Atie - Darah Muda (Saloma)

Sidi - Dekat Padamu (Yusry)

Balqis - Lagu Rindu Merindu (Fauziah Idris)

Wan - Malam Pasar Ria Version M. Shariff (M. Said)

Ron - L.O.V.E. (Nat King Cole)

Sue - Matahari (Maya)

Maria - I Have Nothing (Whitney Houston)

Budin - Kerana (Alleycats)

Gie - Yayadan (Sharifah Aini)

• Persembahan setiap peserta menerusi ‘Kilauan Emas 2024’ akan diadili secara 70% daripada pemarkahan oleh barisan panel juri professional, 20% daripada juri awam yang merangkumi markah para penonton undangan dan juga 10% daripada undian para penonton di rumah.

• Bangku juri buat musim terbaharu ini mengekalkan figura legenda, Erra Fazira dan Dato’ Hattan, bersama pelawak terkenal iaitu Roy Azman yang bakal menyerikan lagi episod-episodnya.


• Juara ‘Kilauan Emas’ akan membawa pulang wang tunai bernilai RM30,000 beserta trofi sumbangan Astro.

• Para penonton dan peminat boleh mengundi peserta kegemaran mereka bagi menentukan pemenang mingguan pada setiap minggu secara dalam talian menerusi laman web Astro Gempak.

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.