Klinik Sukan Anjuran Jenama Biskut Tiger Menginspirasikan Atlet Muda di SK Bukit Lanjan (Asli)

Thursday 3 October 2024

Klinik Sukan Anjuran Jenama Biskut Tiger Menginspirasikan Atlet Muda di SK Bukit Lanjan (Asli) | Hampir 200 Kanak-kanak Orang Asli Terlibat dalam Program Pembangunan Sukan Teras tersebut dengan Sokongan Tiger yang Memberi Kekuatan Dalaman dan Khasiat

Jenama Tiger di bawah Mondelēz International (Malaysia) telah berjaya menganjurkan klinik sukan di SK Bukit Lanjan (Asli), yang menyatukan hampir 200 kanak-kanak dari prasekolah hingga darjah 6 dalam satu hari yang penuh dengan latihan olahraga.

Sesi tersebut merangkumi sukan teras seperti ragbi, bola baling, bola sepak dan badminton, bertujuan memupuk minat kanak-kanak terhadap sukan dan menyerlahkan komitmen Tiger untuk membina kekuatan dalaman serta menggalakkan perkembangan melalui pemakanan sihat.

Kerjasama antara Tiger dan SK Bukit Lanjan bukan hanya untuk meningkatkan kemahiran pelajar dalam empat sukan teras tersebut, tetapi juga memupuk minat terhadap aktiviti fizikal dan mencungkil bakat Baharu yang berpotensi mewakili Malaysia di pentas kebangsaan. Melalui inisiatif ini, Tiger mengukuhkan kepercayaannya dalam menyemai kebaikan dari dalam, dengan menyediakan nutrisi yang diperlukan oleh pelajar untuk berkembang dari segi fizikal dan mental.

“Di Tiger, kami percaya setiap kanak-kanak memiliki potensi tanpa had yang terpendam dan boleh dikembangkan secara konsisten. Oleh itu, klinik sukan ini mencerminkan komitmen kami bagi membantu kanak-kanak menjadi lebih kuat melalui sukan, sementara biskut kami mengandungi bahan-bahan sihat seperti gandum, susu, pelbagai vitamin dan mineral untuk menyokong pertumbuhan itu,” kata Ketua Pemasaran Malaysia dan Singapura di MondelÄ“z International, See Mei Sin.

Klinik sukan ini juga adalah langkah penting dalam mengekalkan visi SK Bukit Lanjan untuk mewujudkan budaya kesukanan yang rancak di sekolah. Acara ini bertujuan bukan sahaja untuk meningkatkan minat pelajar dalam sukan teras, tetapi juga untuk mencari bakat baharu dan memupuk perkembangan sahsiah pelajar di luar bilik darjah.

“Matlamat kami tidak pernah berubah, iaitu menyemai semangat cintakan sukan dalam kalangan pelajar sambil mencungkil bakat yang mampu menyerlah di peringkat kebangsaan suatu hari nanti. Dengan sokongan Tiger, kami dapat merealisasikan visi tersebut dengan menyatukan latihan sukan dengan nilai kesihatan dan khasiat,” kata Guru Besar SK Bukit Lanjan (Asli), Puan Fazilawati Abu Bakar.

Klinik sukan tersebut berakhir dengan penuh semangat, di mana atlet-atlet muda yang terlibat telah mengalami manfaat aktiviti fizikal dan kebaikan nutrisi yang ditawarkan oleh Tiger. Kerjasama ini bukan hanya mengukuhkan matlamat pembangunan sukan sekolah tetapi juga menyerlahkan peranan Tiger dalam menyokong generasi atlet pelapis di Malaysia.

Kerjasama Tiger dengan SK Bukit Lanjan (Asli) ini juga merupakan lanjutan daripada kempen #MDLZPrihatin, sebuah perkongsian jangka panjang antara Mondelēz International (Malaysia) dengan Yayasan MyKasih bagi menyokong masyarakat setempat. Dilancarkan pada 2024, inisiatif ini menumpukan fokus pada penyediaan bantuan bersasar dalam pelbagai aspek seperti bantuan makanan, pendidikan, pembangunan kemahiran, pemerkasaan wanita dan keusahawanan. Menerusi #MDLZPrihatin, Mondelēz International (Malaysia) komited untuk memperkasakan keluarga dan masyarakat yang kurang mendapat perkhidmatan.

Untuk maklumat lanjut tentang Mondelēz International (Malaysia) dan rangkaian jenamanya yang popular, layari https://www.mondelezinternational.com/malaysia/


******************************************

About Tiger

Tiger is one of the local jewel brands in MondelÄ“z International (Malaysia). Tiger leads the creation of the next generation of Tigers in Malaysia as the modern & innovative brand for parents (and their kids). Tiger is highly trusted brand by parents to build their kids’ inner strength and the first choice in delivering their Kids’ Daily Nourishment. Tiger is made from wheat and milk with twice the amount of calcium and Vitamin D, a creamier taste, and is available in two flavors: original and chocolate. Its portfolio of healthy and tasty products with wholesome ingredients is loved by parents (wholesome snack) with a taste that their kids love.

About Mondelēz International (Malaysia)

Mondelēz International (Malaysia) is part of the Mondelēz International group of companies which empowers people to snack right in over 150 countries around the world, with a strong presence in Southeast Asia. With 2023 net revenues of approximately $36 billion, Mondelēz International is a member of the Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 and Dow Jones Sustainability Index.

MondelÄ“z International is leading the future of snacking with iconic global and local brands such as Cadbury Dairy Milk chocolate, Cadbury Zip chocolate wafer, Toblerone chocolate, OREO cookies, Chipsmore cookies, Jacob's crackers, Tiger biscuits, Philadelphia cheese, Chacho’s chips, Chipster chips, Twisties snacks and many more. We've been part of Southeast Asia for more than 70 years, with operations in Malaysia, Indonesia, the Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam. Our +7,000 colleagues work across our ten manufacturing locations (including plants in Shah Alam and Prai), two research and development technical centers and our sales and marketing network to create products that people can truly love and feel good about. From wholesome treats to indulgent bites, consumers can enjoy the right snack, for the right moment, made the right way.

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.