Astro Menampilkan ‘Andai Tiada Dia’, Kisah Pelayaran Bahtera Rumahtangga

Friday 18 October 2024


Astro Menampilkan ‘Andai Tiada Dia’, Kisah Pelayaran Bahtera Rumahtangga |
Kisah Konflik Hala Tuju Perkahwinan Dan Pergaulan Bebas Antara Ipar Menemui Penonton 21 Oktober Ini

Astro mempersembahkan drama bersiri terbaharu, ‘Andai Tiada Dia’, sebuah kisah mengenai konflik alam perkahwinan, mengetengahkan isu-isu melibatkan pasangan yang sudah berumah tangga dalam melayari alam perkahwinan mereka. Drama bersiri ini bakal bersiaran bermula 21 Oktober, setiap Isnin hingga Khamis, jam 10 malam di Astro Ria (saluran 104).

‘Andai Tiada Dia’ merupakan naskhah terbaharu terbitan Global Station mengenai kehidupan pasangan suami isteri yang sedang bergelut dengan dilema untuk mempunyai zuriat, ditambah dengan konflik percintaan terlarang antara adik dan juga abang ipar, serta ketabahan seorang wanita menghadapi pengkhianatan dalam perkahwinan. Naskhah ini juga membawa para penonton menyelami turun naik emosi dalam setiap konflik yang dipaparkan.

Penceritaan drama penuh emosi suka duka menerusi 36 episod ini adalah hasil sentuhan pengarah Riza Baharudin. Drama ini menampilkan barisan pelakon terkenal seperti Hisyam Hamid, Ummi Nazeera, Mimi Lana dan juga Zahiril Adzim

Menurut Pengurus Saluran Astro Ria, Idlan Zahari, “Drama baharu Astro direka untuk menjadi cerminan untuk pelbagai lapisan penonton, terutamanya kepada mereka yang sedang melayari hubungan sesama mereka sendiri, mengimbau pengalaman lalu, atau sekadar ingin tahu mengenai kerumitan hubungan manusia. Matlamat kami adalah untuk mencipta siri yang bukan sahaja menghiburkan tetapi juga mencetuskan perbualan yang bermakna mengenai hubungan, pekembangan peribadi dan cabaran yang dihadapi oleh seorang individu dan juga pasangan mereka. Kami percaya bahawa dengan mengetengahkan isu yang rumit ini, kami boleh menawarkan pengalaman menonton yang menyentuh emosi dan merangsang intelektual.”

Pengarah, Riza Baharudin, turut berkongsi, “Kerjasama yang diberikan oleh para pelakon dalam drama ini sangat membantu dalam penghasilan karya yang baik. Setiap dari mereka memainkan watak dengan penuh penghayatan, menjadikan watak yang dibawakan mereka seolah berada dalam situasi sebenar. Kami juga memberi penekanan elemen Syariah dalam drama ini seperti hubungan antara bukan mahram, proses IVF, dan juga tempoh iddah supaya para penonton boleh mengambil ilmu-ilmu ini sebagai panduan seharian mereka kelak. Dengan semua elemen yang diberikan, drama ini pastinya akan menepati cita rasa penonton.”

‘Andai Tiada Dia’ mengisahkan pasangan Suri, (Ummi Nazeera) dan Haikal, (Hisyam Hamid) yang sudah 7 tahun mendirikan rumah tangga namun masih belum dikurniakan zuriat. Tertekan dengan situasi sekeliling, Suri meminta izin kepada Haikal untuk melakukan IVF namun tidak diambil endah oleh Haikal kerana sudah selesa dan bahagia hidup tanpa memiliki anak. Kematian Hisyam, adik kepada Haikal, meninggalkan seorang bayi malang berusia 4 bulan dan menggerakkan hati Suri untuk mengambilnya sebagai anak angkat. Kehadiran Intan (Mimi Lana), adik kepada Suri dalam rumah tangga mereka mengeruhkan lagi keadaan apabila Haikal dan Intan mula menjalinkan hubungan sulit semasa Suri sibuk menjaga anak angkat mereka. 

Siri drama terbaharu Astro ‘Andai Tiada Dia’ ini turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Ultra/Ulti box, Astro GO dan sooka.

Daftar sekarang untuk tawaran masa terhad Astro Baharu, JUALAN JIMAT BESAR dengan harga serendah RM41.99/sebulan serta pemasangan percuma*. Nikmati hiburan terbaik, dalam satu tempat! Layari astro.com.my bagi info lanjut untuk melanggan.

*Tidak termasuk cukai & tertakluk pada terma dan syarat.

Info Drama ‘Andai Tiada Dia’

Pecahan Watak:
Hisyam Hamid sebagai Haikal
Ummi Nazeera sebagai Suri
Mimi Lana sebagai Intan
Zahiril Adzim sebagai Falah
Husna Mustaffa sebagai Erma
Lan Siro sebagai Ikhwan
Kodi Rasheed sebagai Rafiq
Mia Nasir sebagai Bainun
Auni Yusri sebagai Yasmin
Adam Malek sebagai Wafie Chamber

Sinopsis: 
Kehadiran bayi yang membawa kebahagiaan kepada Suri selepas 7 tahun hidup berumah tangga tanpa cahaya mata akhirnya diranapkan oleh kecurangan yang berlaku antara suami dan adik perempuannya sendiri.

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.