TV Show Review | Shining Solo Episode 7 💎

Sunday 22 September 2024


Director: N/A
Writer: N/A
Cast: Choi Hyunsuk (Leader), Kanemoto Yoshinori, Park Jeongwoo, Kim Doyoung, So Junghwan, Lee Ha-yeul, Park Jisoo, Han Seung-ji, Jo Min-ji
Production Company: SBS
Distributor: SBS Youtube account, Viki, Wavve
Genre: Variety Show / Dating Show
Running Episodes: 10 episodes (55 minutes each episode)
Release Date: 03 March 2024 – 05 May 2024
Video: 


Dekat preview di Shining Solo Episod 6, team 2 Shining Solo akan buat aktiviti dekat luar tapi sebelum tu, dekat awal Shining Solo Episod 7 ada aktiviti yang belum selesai. Lepas makan malam, aktiviti kedua diteruskan dengan sesi perbincangan mengenai topik yang diberikan dalam treasure chest. 

‘I’ll go first then! My strengths and weaknesses. I think I am good at listening to others but for my downside is I tend to over share if the topic is something I am interested in. I start sharing too much info and I think that oftentimes becomes a bad thing for me.’ – Doyoung


Masa sesi perbincangan ni boleh nampak lah semua peserta wanita suka small talks macam tanya khabar, tanya pasal makan setiap hari instead of overly caring. Dari tanya pasal makan pun dah boleh nampak sisi caring someone. Masa ni boleh nampak lah Ha-yeul ada banyak persamaan dengan Doyoung. 

Personaliti Seung-ji jenis rasional, kalau dia join Team 1 mungkin dia boleh match dengan Jihoon atau Junkyu sebab dia suka dengan lelaki yang ada wide range of emotions. Kalau untuk Team 2, Seung-ji potentially match dengan Hyunsuk since Hyunsuk get along so well with Jihoon. No wonder lah rating untuk Shining Solo Part 2 ni naik mendadak sebab part 2 terasa vibe dating show tu sebab semua memang semangat nak berkenalan compared to previous team sampai kita pun invested shipping this and that.


‘Men and women think differently so I think it was a chance to learn and understand those differences.’ – Jeongwoo

Tepat jam 12 malam, loceng dekat TREASURE CASTLE berbunyi untuk mulakan sesi penilaian pertama. Susah nak jangka siapa yang akan dapat permata ungu dan siapa yang akan dapat perakam suara sebab semua pun bagus. Tapi bagus dekat mata Teume tak semestinya bagus di mata para peserta wanita. 


‘The person I chose is Park Jeongwoo. He seemed introvert so I guess the vibe was not comfortable for him. When we talked, it was hard to continue the conversation. I want to talk with him more in a comfortable environment.’

Masuk hari kedua, semua peserta akan berjumpa dalam bas berwarna merah untuk berkenalan dengan peserta wanita baru, Lee Min-yee. Kelakar tengok Hyunsuk dengan Jeongwoo buat drama sendiri dekat belakang bila Min-yee dengan Yoshi rancak menyembang dekat depan. Born to be entertainer but forced to be idol. 


Bila bas berhenti untuk ambil semua peserta wanita yang lain, baru suasana meriah sikit dengan suara masing-masing. Min-ji taka gak-agak untuk duduk sebelah Hyunsuk dan start berborak. Jeongwoo patutnya tukar tempat dengan Junghwan sebab Ji-soo minat dengan Junghwan. Nasib baik Jeongwoo pandai berbual supaya tak ada awkward moment sepanjang perjalanan. 

Perjalanan tu jauh juga tapi SBS tak masukkan semua perbualan pun sebab tak cukup masa. Sampai dekat camping site, program Shining Solo diteruskan dengan aktiviti keempat iaitu Treasure Hunt di kawasan tersebut. Seronok lah buat aktiviti dekat sini sebab camping site dia cantik, cuaca pun cantik untuk buat aktiviti. 


Aktiviti Treasure Hunt pun tunjuk sikit je klip beberapa pasangan kemudian terus ke reveal session bila masing-masing akan team up based on keyword yang disembunyikan dalam kotak kecil. 
1. Aladdin (Jeongwoo) & Jasmine (Seung-ji)
2. Ken (Yoshi) & Barbie (Min-ji)
3. Romeo (Hyunsuk) & Juliet (Ji-soo)
4. Beast (Doyoung) & Belle (Ha-yeul)
5. Shrek (Junghwan) & Fiona (Min-ye) 


Happy teruk tengok Doyoung dapat intimate moment dengan Ha-yeul sebab masing-masing ada banyak persamaan. Comel bila dapat tahu takdir main peranan untuk sesi ni. Comel juga tengok conversation Jeongwoo dengan Seung-ji sebab earlier I cakap dia match dengan Jihoon tapi bila depan orang yang dia suka, dia jadi comel and pookie. Tak sabar nak tengok Episod 8! 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.