Try Peach Oolong Tea, MIXUE Sungai Besar

Wednesday 11 September 2024


Dah lama bersarang dalam gallery hp tapi tak pernah update. Setiap kali lalu dekat Mixue ni teringat nak update tapi lupa jugak. Dah ramai yang try Mixue sampai dah surpass outlet Tealive dekat Malaysia. Katanya sebab sedap sangat aiskrim dan milk tea Mixue. 

I dah bosan dengan Milk Tea so nak try Peach Oolong Tea yang tersenarai dalam Top 6 dan Top 8 Recommended Drinks by Mixue. Dah sampai sini kena ambil order dekat family jugak. Kang ada yang muncung sampai ke Sabak Bernam. 


Adik I ambil Strawberry Mi-Shake dengan Brown Sugar Pearl Milk Tea. Outlet dekat Sungai Besar ni kecil je sebab satu unit kedai. Ruang dia guna pun tak banyak sangat sebab products dia semua beverages dan tak ramai pun customer yang stay kecuali untuk habiskan aiskrim Mixue. I tak try pun aiskrim dia sebab nampak plain je. Next time lah kot kalau adik-adik ikut sekali, at least ada tukang habiskan. 


Dekat dalam ni banyak lah slogan I Love You, You Love Me Mixue ni. Masuk dalam rasa kena disayangi betul dengan Raja Salji ni. Lagu Mixue pun banyak kali dia ulang sampai dah menyanyi sekali sambil tunggu order siap. 






Ni lah dia Strawberry Mi-Shake, I try rasa tapi tak minat sangat dengan yogurt so no no. Adik-adik I suka so no wonder lah duduk tempat terakhir dalam Top 6. My Peach Oolong Tea macam mehhh walaupun Top 3 sebab rasa peach dia light je. Tak sama lah macam Peach Oolong Tea dekat tempat lain. Mungkin sebab murah so essence peach tu dia letak sikit je supaya sesuai dengan harga. 

Brown Sugar Pearl Milk Tea dia not bad lah, tak ada beza sangat pun dengan tempat lain tapi kalau nak sembang bab harga, better beli boba milk tea dekat sini. For me, Mixue ni biasa biasa je tapi sebab harga dia murah jadi ramai lah pelanggan dia berbanding Tealive atau Coolblog. 

4 comments

  1. Sy suka Oolong Peach tea ni..Dah try =q

    ReplyDelete
  2. betul..tgh virak jugak mixue ni plus harganya murah, so jadi port lepak bebudak sekolah...

    ReplyDelete
  3. wah...dekat sg besar pun dah ada...kena pusing2 jugak nie

    ReplyDelete
  4. ammi tak pernah minum. haritu adalah juga menyinggah tapaukan utk roommate kyra di hostel. Tapi kyranya taknak mixue, dia nak tealive dia la jugak

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.