Tebus Set Hi-Tea di Glenmarie Hotel & Golf Resort

Friday 13 September 2024

Masa raya haritu ada dapat surat dari pihak Glenmarie Hotel & Golf Resort bagitahu boleh claim set hi-tea atas insiden yang berlaku masa majlis berbuka. Nak tebus dia kena buat tempahan 3 hari sebelum. I plan nak celebrate birthday Fariha masa ni sebab nak buat simple simple jahhhh. I nak celebrate 5 tahun kerja dekat firm jugak sebab tu hujung waktu baru buat tempahan sebab dua-dua life events ni jatuh pada bulan Julai walaupun surat sampai bulan 4 lepas. I peram entry pula sampai bulan 9. Nais.



Memandangkan I dah pernah datang ke Glenmarie Hotel & Golf Resort sebelum ni maka tak ada masalah lah nak mencari lobi dan kaunter receptionist. Walaupun dah buat tempahan, tak menjanjikan smooth flow untuk dapat hi-tea set tu. Tanya receptionist, dia suruh pergi ke dining area. Bila tanya staff dekat bar counter tu, dia suruh duduk je mana-mana. 


Awalnya kitorang pilih seat yang ada sofa tu sebab view dekat situ cantik, boleh tengok orang main golf sambil layan angin petang. Lama juga lah melangut tapi tak ada waiter yang datang. Bila pergi dekat kaunter, I pun clueless nak buat apa sebab datang atas jemputan tapi rasa macam tak ada yang menjemput. 

I order Iced Latte sebab dah haus tekak dengan satu slice Burnt Cheesecake. Bila I tanya payment macam mana, sembang punya sembang baru dia tahu I datang untuk claim hi-tea set. 

Waitress: Akak, kenapa tak cakap datang untuk Hi-tea set? 
Me: Eh ada bagitahu tadi tapi you guys suruh duduk dulu. 
Waitress: Meja you dekat sini. Bukan bagitahu nak datang pukul 4.30 ke? 
Me: Tak lah, I bagitahu masa reserve haritu pukul 3 petang. 

Nasib baik lah tengah mood okay masa tu. Tak ada masa nak argue bagai sebab datang nak happy happy je. 

View dekat meja sebenar kitorang tu cantik teruk bila bergambar tapi tak boleh lama sangat ambil gambar dekat sini sebab angin petang dia bahang. Dalam hi-tea set Glenmarie Hotel & Golf Resort ada kek jadi kena makan cepat-cepat. 




Set Hi-tea ni ada 3 tingkat dengan pelbagai jenis manisan. Ada baklava, chocolate cake, eclairs, sandwich tuna, kek lapis pelangi, scones dengan kuih kelapa. 






I tak pasti lah Hi-tea set percuma dengan Hi-tea set hari biasa sama level ke tak sebab semua yang kitorang dapat ni agak dry. Kek Lapis Pelangi tu pun tak lembut untuk dimakan. Sandwich tuna tu je lah yang okay itupun tuna secalit tapi roti kemain tebal. Pistachio Eclair tu cantik tapi bila makan tu macam lama jugak ambil masa nak hadam rasa dia. Tak teruk pun rasa dia, it just like discovering a new flavor. 

Patutnya kitorang celebrate dekat tempat lain yang memang sedap dan kena dengan tekak instead of makan dekat sini tapi nak buat macam mana, benda dah jadi dah pun. Tak mampu pun nak habiskan semua yang ada dekat dessert tray ni. Pukul 5 petang kitorang gerak pergi shopping self reward dekat OU. Thanks Glenmarie Hotel & Golf Resort for the experience.

1 comment

  1. presentation nampak menarik... tapi rasanya sama saja antara yang percuma dengan yang beli.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.