Kucing Sesat

Sunday 8 September 2024

Ain: Ana, you ke buat aduan pasal kucing berkeliaran dekat koridor? 
Me: Eh tak lah. I tak tahu pun ada kucing. 

Ain: Tadi ada security naik tanya pasal kucing kat level ni. 

Masa meeting office tiba-tiba security guard naik lagi sekali tanya pasal kucing. Rupanya ada kucing dekat belakang compressor air-cond. Entah masa bila dia sembunyi dekat belakang tu, tahu-tahu dah mengerang tak nak keluar. 



Bila call JMB minta uruskan, diorang hantar security guards naik. Masalahnya security guards pun takut sebab kucing tu dah ready nak attack. 

Guard: uuuu ini kucing garang, tak boleh lah saya takut. Dulu saya punya kawan di Nepal ada yang mati kena cakar dengan kucing. Dia mau tangkap itu kucing tapi kena cakar di leher. Terus mati. 


Kucing tu tak lah garang pun cuma dia takut dan lapar. Dari seorang guard yang datang sampai jadi 4 orang. I expect JMB nak bawa makanan sebab among them ada 'ibu kucing' rupanya melenggang jugak. 

I plan nak umpan kucing tu keluar dengan makanan tapi sebab memasing buat teruk terpaksa lah settlekan jugak masa tu. Masa 'ibu kucing' datang baru lah berjaya bawa keluar tapi terlepas lepastu kucing tu panik sampai lari nak keluar. Masalahnya meeting room tu banyak glass door so kucing tu banyak kali terhantuk dekat glass door sebab tertipu. 


JMB roger guard dekat bawah supaya bawa naik kotak kosong untuk letak kucing dekat dalam. Lepas setengah jam berjaya jugak tangkap kucing sesat dan bawa keluar dari office. Nak tangkap kucing je tapi dah macam ada isu besar je gayanya 😅

1 comment

  1. Hahahaha.. mujur tak panggil bomba. Tapi, betul, kalau kucing garang memang susah nak tangkap.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.