Iced Pecan Praline Latte, GIGI Coffee Diner Mutiara Damansara

Monday 2 September 2024


Jarang pergi GIGI Coffee sebab tak ngam dengan biji kopi dia. Pernah jugak try few times but still a no. Lepas beli barang dekat IKEA, adik ajak pergi GIGI Coffee sebab dia teringin nak minum Iced Seasalt Butterscotch Latte. 

GIGI Coffee dekat The Curve ni cantik dan berbeza dari outlet yang lain sebab ada diner sekali pastu interior ala-ala diner dekat US sana. Nak order kena beratur dekat luar diner. Panas wei dekat luar ni. Tak pasti lah macam mana staff dia tahan bekerja dekat kaunter luar sebab I berdiri dekat situ sekejap je pun dah bebai. 






I dah bosan eh minum Iced Hazelnut Latte so kita tukar menu lain dan pilih Iced Pecan Praline Latte dengan OREO Cookiess sebagai topping. Letops I punya cheat day melantak gula sebanyak mungkin. Adik I kan nak Iced Seasalt Butterscotch Latte tapi malangnya tak ada menu tu dan barista tu pulak tak pandai nak buat custom drink so dia pilih je lah Iced Seasalt Caramel Machiato. 


Masa serve order kitorang barista tu lupa letak cup sleeve but that's okay lah sebab panas kan, I pun malas nak cara sangat kalau kena buat kerja masa bahang ni. Minta je lah dekat dia cup sleeve dengan tisu sebab sejuk nak pegang. 



I buat pilihan yang tepat lah order Iced Pecan Praline Latte dengan OREO cookies ni sebab sedap. Masa minum tu rasa crunchy biskut OREO. I tak tahu lah sebab panas sangat masa tu ataupun GIGI Coffee memang kedekut ais batu. Tapi okay je sebab I minum laju, know know finish already. 



Adik I memang dah expect minuman dia tak akan sama dan sedap macam yang dia teringin nak minum tu. Okay okay lah tapi sebelum whipping cream nak dissolve dalam air tu, paht kemain air dia. Tak rasa sangat pun seasalt tu. 

Lepas dah balik rumah baru tersedar yang kitorang dah plan nak minum ZUS COFFEE sebab ada Merdeka promo. Mungkin after this kena buat itinerary for the day trip sebab senang betul tersasar setiap kali keluar T.T 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.