Gonna Miss You Tasya

Saturday 28 September 2024

'Ana, I habis hujung bulan 8 nanti tau.'
'Seriouslah Tasya?!'
'You diam-diam je tau, I bagitahu you je.'
'Alaaaaa kenapa nak berhenti?'
'Dapat better offer. Lagipun kat office baru tu buat insurance.'
'Jiwa you memang dengan insurance eh.'

Selalunya kalau yang resign sebab better offer ni memang tak boleh nak cakap apa lah. Before Tasya masuk Ram Reza & Muhammad pun memang buat insurance so bila dapat better offer untuk buat benda yang dia suka, lagi lah tak perlu dipujuk. Kitorang mampu buat potluck untuk Tasya, kebetulan last day Tasya jatuh hari Jumaat. 

Team Koktel

Untuk planning menu apa masa potluck nanti, kitorang buat Whatsapp group. Masing-masing pilih sendiri menu apa nak bawa. I ambil yang terpaling mudah iaitu nasi hahaha. Nasib baik ada beli beras 1kg dekat Lotus sebelum ni. Boleh lah guna untuk potluck. Nasib baik jugak bawa 2 pek sebab spaghetti Aufa sampai lambat. 

I start masak nasi jam 10.30 pagi dekat pantry guna periuk nasi I bawa dari rumah. Dekat office ada je periuk nasi tapi Kak Ida dah cop awal untuk serawa durian. Semerbak bau serawa durian dekat office sebelah, bau nasi dekat office Oasis. Periuk nasi I tak besar, saiz medium je so kena masak 2 kali untuk memastikan semua perut kenyang. Selalunya I masak nasi lembik sebab suka makan macam tu tapi untuk office kita masak ikut sop kedai makan lah. 


Pukul 11.30 pagi masak tomyam paprik dah sampai. Makin semerbak bau dekat training room ni. Ada kek batik Ain bawa, brownies dengan kuih coklat manis dari Ms Liyana. 










Sebelum makan ada ucapan penghargaan dan ucapan terakhir dari Tasya. Kitorang dah agak dah Tasya mesti akan menangis masa ni so semua orang buat-buat tengok phone. 

'Berat hati nak tinggalkan RRM sebab environment dekat sini best, semua pun baik-baik dan ramah tapi terpaksa juga buat keputusan ni.' - Tasya



Selesai potluck, kitorang layan cerita seram haha aktiviti wajib bila ada potluck. Kali ni layan filem Alas Pati: Hutan Mati sebab Rina kata tengah trending dekat TikTok. 

Ni sesi bagi hadiah tapi entah kenapa muka ketat memasing


Sebelum balik Tasya agihkan hadiah dekat semua warga RRM sebagai appreciation token sepanjang dia bekerja di Ram Reza & Muhammad. Hadiah dia comel dan function teruk sebab Tasya bagi hand pillow. Penat buat submission boleh lah tidur kejap beralaskan hadiah Tasya. 


Thank you so much Tasya selalu ringan tulang and tak lokek ilmu sepanjang bekerja dekat RRM. Insya-allah ada rezeki kita jumpa lagi, take care and all the best for your future :)

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.