Celebrate Birthday di GULA Cakery Petite, KLCC

Sunday 8 September 2024

Selasa lepas pergi KLCC sebab ada event berdekatan dengan area tu. Sebab naik public train, berjalan ke bahagian lower ground KLCC lepastu ternampak restoran baru, GULA Cakery Petite. 

Sebelum ni dah nampak dah announcement dia tapi masa tu tengah construction lagi. Tak plan pun nak dine-in tapi sebab tak makan birthday cake lagi so why not kan? 

I pilih Mango Cheesecake padahal mata seronok tengok Mixed Fruits Pavlova dia sebab cantik. I takut manis sangat sebab tu tukar pilihan. 









Rasa kek dia sedap je sebab pakai good ingredients even ketulan buah mangga tu pun rasa elok. Buka dekat KLCC kan, ada Jaya Grocer dekat sini so freshness tu terjamin. 



I pair dengan Iced Latte which is nice lah sebab rasa kopi boleh basuh tekak dengan rasa manis tadi. 

Happy celebrate birthday dekat sini sebab main theme colour dia warna purple which is my favourite colour. Rasa tenang je makan sampai habis. 

For sure lah lepas ni nak try kek lain pulak sebab banyak lagi kek yang cantik. 

2 comments

  1. Samalah sy, kadang teringin pavlova tapi akhirnya pilih cheese cake terutama bila nampak mango. Ternyata taste kita sama ya, FJ.

    ReplyDelete
  2. Saya ketemu dengan beberapa teman blogger Malaysia , kak ezna dan Carneyz di sini saat ke KL june lalu.

    Memang best cake diaaa. Saya pesan yg lime tart dan berry pavlova, sharing dengan Carneyz dan ezna.sedaaap sangat. Nanti kalo ke KL lagi, confirm nak makan lagi di sana

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.