Tebus Set Hi-Tea di Glenmarie Hotel & Golf Resort

Friday 13 September 2024

Masa raya haritu ada dapat surat dari pihak Glenmarie Hotel & Golf Resort bagitahu boleh claim set hi-tea atas insiden yang berlaku masa majlis berbuka. Nak tebus dia kena buat tempahan 3 hari sebelum. I plan nak celebrate birthday Fariha masa ni sebab nak buat simple simple jahhhh. I nak celebrate 5 tahun kerja dekat firm jugak sebab tu hujung waktu baru buat tempahan sebab dua-dua life events ni jatuh pada bulan Julai walaupun surat sampai bulan 4 lepas. I peram entry pula sampai bulan 9. Nais.



Memandangkan I dah pernah datang ke Glenmarie Hotel & Golf Resort sebelum ni maka tak ada masalah lah nak mencari lobi dan kaunter receptionist. Walaupun dah buat tempahan, tak menjanjikan smooth flow untuk dapat hi-tea set tu. Tanya receptionist, dia suruh pergi ke dining area. Bila tanya staff dekat bar counter tu, dia suruh duduk je mana-mana. 


Awalnya kitorang pilih seat yang ada sofa tu sebab view dekat situ cantik, boleh tengok orang main golf sambil layan angin petang. Lama juga lah melangut tapi tak ada waiter yang datang. Bila pergi dekat kaunter, I pun clueless nak buat apa sebab datang atas jemputan tapi rasa macam tak ada yang menjemput. 

I order Iced Latte sebab dah haus tekak dengan satu slice Burnt Cheesecake. Bila I tanya payment macam mana, sembang punya sembang baru dia tahu I datang untuk claim hi-tea set. 

Waitress: Akak, kenapa tak cakap datang untuk Hi-tea set? 
Me: Eh ada bagitahu tadi tapi you guys suruh duduk dulu. 
Waitress: Meja you dekat sini. Bukan bagitahu nak datang pukul 4.30 ke? 
Me: Tak lah, I bagitahu masa reserve haritu pukul 3 petang. 

Nasib baik lah tengah mood okay masa tu. Tak ada masa nak argue bagai sebab datang nak happy happy je. 

View dekat meja sebenar kitorang tu cantik teruk bila bergambar tapi tak boleh lama sangat ambil gambar dekat sini sebab angin petang dia bahang. Dalam hi-tea set Glenmarie Hotel & Golf Resort ada kek jadi kena makan cepat-cepat. 




Set Hi-tea ni ada 3 tingkat dengan pelbagai jenis manisan. Ada baklava, chocolate cake, eclairs, sandwich tuna, kek lapis pelangi, scones dengan kuih kelapa. 






I tak pasti lah Hi-tea set percuma dengan Hi-tea set hari biasa sama level ke tak sebab semua yang kitorang dapat ni agak dry. Kek Lapis Pelangi tu pun tak lembut untuk dimakan. Sandwich tuna tu je lah yang okay itupun tuna secalit tapi roti kemain tebal. Pistachio Eclair tu cantik tapi bila makan tu macam lama jugak ambil masa nak hadam rasa dia. Tak teruk pun rasa dia, it just like discovering a new flavor. 

Patutnya kitorang celebrate dekat tempat lain yang memang sedap dan kena dengan tekak instead of makan dekat sini tapi nak buat macam mana, benda dah jadi dah pun. Tak mampu pun nak habiskan semua yang ada dekat dessert tray ni. Pukul 5 petang kitorang gerak pergi shopping self reward dekat OU. Thanks Glenmarie Hotel & Golf Resort for the experience.

ASTRO FIRST BAWAKAN VERSI EKSKLUSIF FILEM PENDEKAR AWANG & TOK GAJAH: DARAH INDERA GAJAH

Thursday 12 September 2024

ASTRO FIRST BAWAKAN VERSI EKSKLUSIF FILEM PENDEKAR AWANG & TOK GAJAH: DARAH INDERA GAJAH | Babak Tambahan Padat Aksi Memukau & Mendebarkan!

Platform yang membawakan filem-filem terbaik terus ke rumah anda, Astro First akan membawakan sebuah lagi filem aksi epik tahun ini iaitu Pendekar Awang & Tok Gajah: Darah Indera Gajah menerusi platform Astro saluran 480 atau On Demand dan Astro GO, serta peranti pilihan anda melalui sooka bermula 12 September ini.

Dihasilkan oleh penerbit yang sama dengan filem box-office Mat Kilau, filem ini tampil lebih istimewa kerana penonton akan dipersembahkan dengan versi lanjutan eksklusif (extended version) yang tidak ditayangkan di pawagam! Bagi versi eksklusif ini, penonton akan dipersembahkan dengan babak-babak tambahan dengan adegan yang lebih terperinci serta perkembangan watak-watak utama, menjadikan versi ini satu kelainan yang wajib ditonton.  

Pendekar Awang & Tok Gajah : Darah Indera Gajah dibintangi barisan pelakon seperti Fattah Amin, Fazura, Nadhir Nasar, Wan Hanafi Su, Amerul Affendi, Hasnul Rahmat, Amir Ahnaf dan ramai lagi. Filem terbitan Studio Kembara ini mengisahkan perjuangan dua pahlawan tersohor, Pendekar Awang dan Tok Gajah, dalam mempertahankan tanah air daripada ancaman musuh. 

Padat dengan visual sinematik yang memukau dan aksi yang mendebarkan, penonton boleh nikmati filem Pendekar Awang & Tok Gajah : Darah Indera Gajah dengan melanggan pada satu harga iaitu RM16.20 di platform Astro, manakala RM 19.50 di platform penstriman sooka untuk tempoh 48 jam. 

Menurut Penerbit Eksekutif filem Pendekar Awang Dan Tok Gajah: Darah Indera Gajah, Abdul Rahman Dali, berkata, “Kami sangat berbesar hati untuk mempersembahkan Pendekar Awang Dan Tok Gajah dengan tagline filem ‘Hiburan Bermanfaat Seisi Keluarga’, di platform Astro First. Filem ini bukan sahaja menawarkan hiburan yang menarik dan mendebarkan, tetapi juga mengangkat tema perjuangan dan ketabahan yang boleh dihayati oleh setiap ahli keluarga. Kami percaya Astro First adalah platform terbaik untuk membawa filem ini ke skrin rumah anda, menjadikannya pilihan ideal untuk waktu tontonan bersama keluarga. Terima kasih kepada semua yang telah menyokong kami dalam menjayakan projek ini. Saksikan Pendekar Awang Dan Tok Gajah: Darah Indera Gajah dan nikmati pengalaman hiburan yang penuh makna bersama orang tersayang!”

Untuk maklumat lanjut dan cara-cara pembelian Astro First di Astro, layari www.support.astro.com.my. Manakala, muat turun sooka di Apple Store dan Google Play Store (untuk aplikasi mobil) dan Samsung,  LG, Xiaomi, & Google/Android TV (versi 8 dan keatas) untuk TV Pintar. Untuk maklumat lanjut mengenai sooka, layari sooka.my.

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan versi eksklusif ini hanya di Astro First akan memberikan kepuasan tontonan yang lebih mendalam. Ikuti perkembangan dan info terbaru mengenai Pendekar Awang & Tok Gajah : Darah Indera Gajah di akaun media sosial Astro First seperti Instagram dan TikTok. Gunakan #PendekarAwang #DarahInderaGajah di media sosial.

Astro Membawa Sentuhan “Magika” Dalam Musim Terbaharu ‘Muzikal Lawak Superstar’ | MLS4 menyajikan kisah hikayat menerusi sketsa komedi muzikal di Astro Warna

Astro kembali menggabungkan pelakon, pelawak, penyanyi dan pempengaruh di atas pentas komedi muzikal menerusi musim terbaharu ‘Muzikal Lawak Superstar 4’ yang akan bersiaran secara langsung bermula 22 September ini, setiap hari Ahad, jam 9 Malam di Astro Warna (saluran 107).

Edisi keempat ini membawa suntikan ‘Magika” sebagai nadi persembahan setiap kumpulan, menceritakan kisah-kisah hikayat dahulu atau cerita dongeng dalam lawak mereka secara lakonan spontan.

Mengekalkan format sebelumnya, cabaran mingguan akan diberikan berdasarkan lokasi dan setiap kumpulan diberi kebebasan untuk menghasilkan karya mereka dengan apa jua jalan cerita berlatar belakangkan lokasi tersebut. Uniknya musim kali ini, setiap kumpulan akan diperkenalkan dengan elemen baharu iaitu genre muzik yang berbeza setiap minggu. Mereka akan ditugaskan untuk melakonkan sketsa komedi mereka berdasarkan lokasi yang diberikan, dengan hanya menggunakan genre lagu yang ditetapkan.

Ketua Saluran Astro Warna, Norzeha Mohd Salleh, berkata “Musim lepas kami memperkenalkan kombinasi peserta baharu iaitu pempengaruh atau golongan content creator untuk mewarnai barisan peserta dan program. Musim kali ini pula kami membawa kombinasi pempengaruh, pelakon dan pelawak popular. Ini bertujuan untuk menjadikan setiap pertandingan lebih sengit, dan pada masa yang sama, menarik buat semua penonton dan peminat dengan variasi yang ada.

Keunikan ini diteruskan lagi dengan kepelbagaian dalam pemilihan bintang-bintang ternama termasuk barisan hos dan juri. Usaha kami selaras dengan misi berterusan Astro Warna untuk mengukuhkan kedudukannya sebagai destinasi utama bagi komedi. Program ini bukan sahaja akan menampilkan bakat-bakat komedi yang menarik daripada para peserta, tetapi ia juga akan mempamerkan versatiliti mereka, menawarkan perspektif komedi baharu dan menarik kepada penonton. Kami percaya bahawa musim baharu ini bukan sahaja akan menarik minat pelbagai lapisan penonton tetapi juga akan mengukuhkan komitmen kami untuk menyediakan hiburan komedi berkualiti tinggi yang mampu memikat penonton dari semua peringkat umur,” tambah Norzeha.

Muzikal Lawak Superstar 4’ menampilkan 10 kumpulan yang bakal bertanding untuk merebut gelaran juara. Setiap kumpulan merangkumi tiga peserta termasuk muka-muka baharu daripada pelbagai sektor industri hiburan iaitu pelakon popular Harris Annuar, Eric Fuzi (Floor 88), Zulin Aziz, Puteri Sarah Liyana, Nasz Sally, Isyariana, serta pempengaruh Aretoy, Tajuddin Bakar, Yah Kucai dan Acap S.

Musim ini turut membawa kembali pelawak-pelawak hebat yakni bakat-bakat regular seperti juara musim lepas Namie dan Fad Bocey, serta Chiwan, Has Arteh, Dewa Arteh, Nizam Jentik-Jentik, Shashic, Aya Amiruddin, Ali Puteh dan ramai lagi.

Muzikal Lawak Superstar 4’ dimeriahkan dengan gandingan barisan juri yang merangkumi muka-muka baharu. Buat julung kalinya, program komedi ini menampilkan gabungan dua figura legenda dalam industri komedi iaitu pelawak Saiful Apek dan Harith Iskander, bersama dengan pelakon wanita popular, Anna Jobling di bangku juri. Manakala Dato’ AC Mizal bakal diperkenalkan sebagai pengacara utamanya.

Muzikal Lawak Superstar 4’ akan bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, dan turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Ultra/Ulti Box serta aplikasi Astro GO dan sooka untuk pilihan yang fleksibel. Dapatkan Pek Astro sekarang dengan diskaun 30%* dan pemasangan percuma dari hanya RM41.99/sebulan. Raikan saat-saat bersama dengan #AstroBaharu – Hiburan kini lebih mantap untuk seisi keluarga. Layari astro.com.my untuk maklumat lanjut.

*Tertakluk pada terma dan syarat.

Generasi Baru dan Filing

Wednesday 11 September 2024

Dulu masa sekolah selalu dengar cikgu cakap 'batch kamu la yang paling teruk saya pernah jumpa' setiap kali masuk kelas mana-mana guru. Masuk universiti pun ada juga ayat tu. Dah kerja je tak dengar dah. Dulu rasa menyampah bila keluar ayat tu dari mulut cikgu tapi bila kena batang hidung sendiri, memang berguna sangat ayat tu.

Since I in charge bahagian Company Secretary dan Admin, ada banyak lah kerja yang memerlukan documents filing. Selalunya I akan minta bantuan chambering students ataupun intern sebab diorang tak banyak kerja sangat. Tapi setiap intake mesti ada ceritanya tersendiri. 

Tahun 2021 I minta chambering student ni buat filing lepastu I perasan lah banyak jugak arch file yang rosak bila clip dia dah tak boleh bercantum.  Mana lah kita nak tahu siapa gerangannya sebab bukan seorang dua I minta bantuan kan?  Satu hari tu kantoi dia bukak besi fail guna tangan, tak guna pun besi pengungkit dekat fail tu. Memang patut lah rosak arch file kalau buka secara paksa macam tu. 

Tahun 2022 pula I minta chambering student baru buat filing untuk semua document Cosec. Banyak juga document correspondences masa tu, boleh kata hampir semua syarikat ada dokumennya. Bila I cari document dalam file habis document jadi melengkung bila tak ada stopper. 

Rupanya dia buang semua stopper dalam arch file syarikat tu. Tak sikit lah cerita dia sebab company cosec ada berpuluh-puluh syarikat. Nearly a hundred. Dia buat kerja filing tu dekat meja pantry tapi I tak perasan stopper file dekat situ sebab akak cleaner dah masukkan dalam laci meja. Nasib baik akak tu simpan, kalau dia buang? Dah satu hal nak kena cari 100pcs stopper file dekat Shopee  😭😭😭😭

Untuk kisah tahun ni pula, I ada dua orang internship students assist I buat kerja-kerja Cosec. Nak pula masa tu tengah musim audit jadi banyak lah dokumen correspondences, bills ataupun audit report sebab tengah rancak buat lodgement dekat SSM. I selalunya akan letak dokumen nak filing dekat dalam L-shape folder dan asingkan ikut syarikat supaya diorang tak keliru. 

Bila tengah sibuk dengan kerja tak ada lah beria nak belek satu satu semua kerja lagipun filing documents je kan? Satu hari terjumpa L-shape folder ditebuk sekali masuk dalam arch file. Kita himpunkan semua resolution ikut company supaya senang dia nak filing rupanya dia buat cara lagi mudah 😭😭😭😭

Nampak macam kerja remeh filing documents ni tapi sakit jugak kepala kalau jumpa kejadian aneh-aneh. Memandangkan semakin banyak kejadian aneh, I dengan Ain dah sepakat nak brief macam mana nak filing setiap kali ada lawyer/staff/chambering student/intern baru untuk mengelakkan perkara-perkara sebegini berulang lagi. 

Bila masuk zaman digital ni, arch file pun terima nasib yang sama dengan disket. Silap haribulan beberapa tahun lagi dah tak wujud arch file ni. I pergi Lotus nak beli arch file pun semedang tak ada stok. 

RAJA DUO KOMEDI MALAYSIA, JOZAN KEMBALI MENGGEGAR PAWAGAM, BAWA WATAK ‘AH LONG’ YANG LUAR BIASA | “Ketawa sepuas-puasnya kerana ‘semua boleh settle’ dengan Baik Punya Ah Long!”

Dua tahun lalu raja duo komedi Malaysia, JOZAN iaitu gandingan Zizan Razak dan Johan telah menggegarkan pawagam seluruh tanah air menerusi filem pecah panggung, dan kini mereka kembali menggeletek penonton menerusi filem komedi terbaru, Baik Punya Ah-Long. Kali ini mereka tampil berbeza dengan watak ‘ah long’, di mana mereka menjalankan perniagaan pinjaman wang dengan konsep perniagaan yang luar dari kebiasaan. 

Baik Punya Ah Long merupakan terbitan Astro Shaw dengan kerjasama Petra Vision Works dan Golden Screen Cinemas, dan bakal menemui penonton di pawagam seluruh negara bermula 12 September ini. 

Persembahan JOZAN lebih memukau dengan gandingan mantap para pelakon handalan tanah air seperti, pemenang Pelakon Terbaik Festival Filem Malaysia ke-22, Dato’ Afdlin Shauki, Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-22, Liyana Jasmay serta Adlin Aman Ramlie, Mia Sara Shauki, Adibah Noor dan Chew Kinwah

Penampilan istimewa oleh Douglas Lim, Sangeeta Krishnasamy, Carmen Soo, Aziz M Osman, Shashic Iewan, Anas Ridzuan, Ileana Matin Shauki, Riezman Khuzaimi, Nizam Jentik-Jentik, Sid Mahmud, Sanjna Suri, Sazali Abd Samad, dan ramai lagi. 

Filem ini diarahkan Dato’ Afdlin Shauki dan beliau sinonim dengan karya-karya komedi seperti filem Baik Punya Cilok, Papadom, Buli dan Buli Balik. Seperti Baik Punya Cilok, Baik Punya Ah Long juga memaparkan sifat ‘brotherhood’ yang kuat dan JOZAN adalah pasangan yang paling tepat untuk mendefinisikan makna persaudaraan itu. 

Menurut Penerbit Eksekutif Baik Punya Ah Long merangkap Ketua Astro Shaw, Raja Jastina Raja Arshad berkata, “Kekuatan Baik Punya Ah Long adalah pada unsur komedinya dan diperhebatkan lagi dengan lakonan oleh duo komedian terbaik Malaysia, JOZAN. Kami percaya penampilan JOZAN sentiasa dinantikan oleh peminat dan penggemar naskhah tempatan. Melihat reaksi penonton menerusi treler dan klip-klip menarik dari filem, rata-rata menyatakan rasa teruja untuk menyaksikan kemunculan semula raja duo ini. Buktinya, ‘teaser’ comeback mereka mendapat lebih 9.8 juta tontonan di platform digital sejak dilancarkan bulan lalu. 

Tidak hanya menjual elemen komedi yang sangat mencuit hati, filem ini turut menyelitkan elemen kekeluargaan, persaudaraan dan aspek sosial masyarakat. Penonton pastinya tidak akan kering gusi tatkala menonton buah tangan terbaru Dato Afdlin Shauki. Melihat portfolio beliau, naskhah komedi adalah kekuatannya dalam pengarahan. Kami berharap Baik Punya Ah Long mampu mengubati rindu peminat. Mereka bukan sahaja boleh menikmati filem ini sebagai hiburan, tetapi diharapkan dapat meninggalkan impak dan membuatkan penonton mahu menyaksikannya berulang kali”. 

Menggunakan tagline ‘Semua Boleh Settle’, filem ini mempertaruhkan 18 buah lagu yang dinyanyikan oleh barisan pelakon sendiri. 

Baik Punya Ah-Long mengisahkan tentang dua adik beradik, Aloy dan Aley yang menjalankan perniagaan sendiri selepas dipaksa oleh bapa angkat mereka. Meskipun Aloy dan Aley tidak mempunyai pengalaman, mereka tetap menyahut cabaran dan memulakan perniagaan pinjaman wang. Perniagaan mereka itu bagaimanapun telah menggugat bisnes Lan Panda yang berhasrat untuk menghapuskan Aloy dan Aley. 

Saksikan filem ini di pawagam seluruh negara bermula 12 September 2024. Bagi yang ingin menemui barisan pelakon, boleh sertai sesi jelajah di Terengganu pada 13 September dan 14 September di Johor. 

Gunakan #BaikPunyaAhLong di media sosial bagi berkongsi pendapat dan keterujaan. Sila ikuti perkembangan terbaru serta klip menarik di platform media sosial Astro Shaw. 

**************************************

Tajuk: Baik Punya Ah Long

Genre: Drama, Musical Comedy

Terbitan: Astro Shaw

Dengan Kerjasama: Petra Vision Works, Golden Screen Cinemas

Penerbit Eksekutif: Raja Jastina Raja Arshad

Penerbit Eksekutif Bersama : Dato Vinod Shekar, Dato Afdlin Shauki, YK Tung

Syarikat Produksi : Vision Works (M) Sdn Bhd

Penerbit : Dato Afdlin Shauki, Marcella Biddulph, Ako Mustapha 

Penerbit Bersekutu : Amin Azlan, Naquib Al-Attas, Amirr Shahlen

Pengarah :Dato Afdlin Shauki

Skrip: Dato Afdlin Shauki

Cerita Asal: Dato Afdlin Shauki

Lakon Layar: Dato Afdlin Shauki, Haris M. Nor, Shafiq Azraei Shah

Pengarah Fotografi: Helmi Yusof

Penyunting: Aizam Syamsul FDAM

Pengarah Seni: Nazrul Ashraff Mahzan

Kesan Visual:Lil Studios Sdn Bhd

Muzik Skor:Dr. Syed Ahmad Faizal

Penata Bunyi:Mike Hafiz, Abby Quddus 

Pereka Busana:Nazirah Ramlan

Penata Tatarias : Eds Arippin


INFO FILEM

Bahasa:Bahasa Malaysia

Durasi :2:00:43      

Lokasi Penggambaran: Malaysia   

Jumlah Hari Penggambaran : 50 Hari   

Tarikh Tayangan di Pawagam: 12 September 2024


BARISAN PELAKON

Zizan Razak sbg Aloysius M Osman @ Aloy

Jo Hanania sbg Alejandro M Osman @ Aley

Dato’ Afdlin Shauki sbg Lan Panda

Liyana Jasmay sbg Cik Pa

Chew Kinwah sbg Ah Long

Adlin Aman Ramlie sbg Karim Kangaroo

Adibah Noor sbg Cassandra Khutub

Mia Sara Shauki sbg Mia

Penampilan Istimewa

Ileana Matin Shauki sbg Ileana

Sid Mahmud sbg Murshid

Adzwadi Saini sbg Gary Gorilla

David Arumugam sbg Kumar Kodiaq

Musly Amir Mohamed Ramli  sbg Osman Jailani

Achey sbg Pak Cik

Mummad Noor Shashic Iewan sbg Joe

Syed Nabil Syed Faisal sbg Aloy Kecil

Mohd Nazi Isahak sbg Ale Kecil

Rayyan Dino sbg Murshid Kecil

Aziz M Osman sbg Ustaz Hanif

Sangeeta Krishnasamy sbg Gadis India

Douglas Lim sbg Tukang Tilik

Carmen Soo sbg Amoi

Sazali Abd Samad sbg Abang Sado

Sanjna Suri Kishore Kumar Suri sbg MC

Anas Ridzuan sbg Security

Riezman Khuzaimi  sbg Rizmanku


SINOPSIS 

Baik Punya Ah Long mengisahkan tentang dua adik beradik, Aloy dan Ale yang diminta oleh ayah mereka untuk menjalankan perniagaan. Meskipun Aloy dan Ale tidak mempunyai pengalaman, mereka tetap menyahut cabaran ayah mereka. Jadi, wujudlah perniagaan pinjaman wang oleh Aloy dan Ale. Perniagaan mereka telah mengugat Lan Panda dan menyebabkan ketidakpuasan hati. Lan Panda mulakan agendanya untuk menghapuskan Aloy dan Ale.

MURAL GERGASI KELUANG MAN BERSAMA WONDA KOPI EDISI KLUANG DIABADIKAN DI KLUANG JOHOR, JADI LOKASI IKONIK PENGGAMBARAN FILEM | Mural Epik Keluang Man di Kluang: Lambang Kebanggaan Lokal dan Lokasi Penggambaran Ikonik, Kini Jadi Tarikan Terbaharu Peminat Superhero di Malaysia

Dari Kiri ke Kanan: Abdulrashade (Artis Grafiti Terkenal), Nas Muammar Zar (Nas-T), Santharuban T. Sundaram (Ketua Pegawai Eksekutif, Etika Sdn Bhd), Raja Jastina Raja Arshad (Penerbit Eksekutif merangkap Ketua Astro Shaw), Pn. Hajah Azurawati binti Wahid (Yang Dipertua Majlis Perbandaran Kluang), Datuk Rosyam Nor, Shweta Sekhon dan Anwari Ashraf (Pengarah Filem Keluang Man)

Bagi meraikan watak kebanggaan superhero ikonik Malaysia, Astro Shaw melancarkan mural gergasi Keluang Man di salah satu lokasi penggambaran filem iaitu di Kluang, Johor. Ia merupakan satu tanda penghargaan kepada Daerah Kluang, tempat kelahiran adiwira itu dalam versi filem, sekali gus menjadi salah satu tarikan terbaharu buat peminat. Mural ini juga bakal muncul di dalam filem live-action Keluang Man yang dinanti-nanti ramai.

Sebagai kolaborasi Keluang Man bersama Wonda Coffee, mural epik Keluang Man turut mempamerkan ‘Wonda Kopi Edisi Kluang’ kopi ala Kluang pertama yang disajikan dalam pakej RTD, untuk memberi penghormatan kepada budaya kopi Kluang yang dihargai serta rasa asli kopi tempatan Malaysia.

Sesi pelancaran diadakan di lokasi mural iaitu Laman Pesona, Kluang dan dihadiri oleh barisan pelakon seperti Nas Muammar Zar, Datuk Rosyam Nor, Anwaar Beg Moghal dan Shweta Sekhon, selain Penerbit Eksekutif merangkap Ketua Astro Shaw, Raja Jastina Raja Arshad serta Pengarah Anwari Ashraf. Turut menyaksikan momen bersejarah itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif Etika, Santharuban T. Sundaram, Pegawai Daerah Kluang, Haji Mohd Rafi bin Abdullah dan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Kluang, Hajah Azurawati binti Wahid. Kehadiran mereka adalah untuk melengkapkan lukisan mural tersebut.

Mural ini menampilkan visual karakter-karakter utama filem seperti Keluang Man, Shamsir, Ahmad, Inspektor Sahab, Doktor Malini dan Bebe iaitu kucing kesayangan Keluang Man. Tidak ketinggalan tin minuman ‘Wonda Kopi Edisi Kluang’ turut diabadikan dalam visual grafiti tersebut. Pastinya ini menjadi tarikan terbaharu di Kluang yang akan menarik minat pelancong dan peminat filem.

Mural setinggi 3 bangunan itu merupakan hasil lakaran artis grafiti terkenal Abdulrashade yang telah mengambil selama 10 hari untuk melengkapi mural epik ini. Mural ini mendapat sokongan daripada pihak Majlis Perbandaran Kluang yang mengalu-alukan usaha ini dalam mempromosikan kesenian dan kebudayaan bagi memberi impak dalam menaikkan imej bandar Kluang, Johor.

Menurut Penerbit Eksekutif Keluang Man dan Ketua Astro Shaw, Raja Jastina Raja Arshad “Keluang Man adalah lambang keberanian dan semangat superhero Malaysia, dan mural Keluang Man di Kluang ini adalah penghormatan kepada semua peminat dan komuniti yang telah memberi sokongan tidak berbelah bahagi. Kami memilih lokasi Kluang untuk mengabadikan mural kerana bandar ini memainkan peranan penting dalam penggambaran filem Keluang Man. Kami yakin inisiatif ini bukan sahaja akan menarik peminat Keluang Man dari seluruh negara, tetapi juga memberi peluang kepada mereka untuk merasa lebih dekat dengan filem dan watak adiwira kebanggaan semua.”

Santharuban Thurai Sundaram, Ketua Pegawai Eksekutif Etika Sdn Bhd, berkata, “‘Wonda Kopi Edisi Kluang’ bukan sekadar produk baru; ia adalah satu penghargaan terhadap warisan kaya Kluang. Kami amat berbesar hati dapat bekerjasama dengan Astro Shaw untuk menyatukan dua jenama ikonik Malaysia—KELUANG MAN dan Wonda Coffee. Kerjasama ini merupakan penghormatan kepada identiti Malaysia, dan kami berhasrat untuk mencipta pengalaman yang bermakna untuk para penonton.”.

Beliau menambah, “Keunggulan rasa Tongkat Ali dapat dinikmati dalam edisi khas ini. Ia melambangkan kekuatan dan ketahanan yang diwakili oleh KELUANG MAN dan pencinta kopi kami. Menjadi sebahagian daripada warisan Kluang, hari ini adalah detik yang penting bagi kami, sekaligus mengukuhkan komitmen kami untuk menghormati budaya unik Malaysia melalui karya seni Abdulrashade yang menakjubkan. Wonda Kopi Edisi Kluang’ menangkap keaslian dan hubungan mendalam yang dicari oleh pencinta kopi. Kerjasama kami dengan Astro Shaw bukan sahaja menggabungkan seni pembuatan filem dan pembuatan kopi, tetapi juga menceritakan kisah bermakna yang beresonansi dengan rakyat Malaysia di seluruh negara.”

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Kluang, Hajah Azurawati Wahid menyifatkan pemilihan Kluang sebagai lokasi utama untuk membuat mural Keluang Man oleh Astro Shaw pasti menimbulkan perasaan gembira, bangga dan teruja selain ianya memberi satu reaksi positif untuk projek seperti ini. “Mural Keluang Man ini merupakan satu pengiktirafan kepada Daerah Kluang yang merupakan daerah yang berada di tengah negeri Johor yang berupaya menjadi tarikan pengunjung datang ke sini. Besarlah harapan saya agar dengan adanya graffiti ini, Kluang akan menjadi sebagai satu destinasi pelancongan yang menarik.”

Filem Keluang Man yang diarahkan Anwari Ashraf membariskan pelakon seperti Nas Muammar Zar, Remy Ishak, Anwaar Beg Moghal, Datuk Rosyam Nor, Shweta Sekhon, Halim Othman, Amelia Henderson, Sham Sunder, Dennis Yin dan ramai lagi.

Sementara menantikan filem Keluang Man ditayangkan, peminat setia serta penonton generasi baru boleh menonton siri animasi popular ini di www.keluangman.com bermula dari musim pertama sehingga musim ketiga.

Untuk semua pencinta kopi Malaysia, termasuk peminat Wonda Coffee, edisi baharu ini kini boleh didapati di kedai runcit dan pasar raya terpilih di seluruh Semenanjung Malaysia. Jadi, dapatkan sekarang dan nikmati rasa sebenar kopi Kluang yang penuh kelazatan. Cita rasa kita, wira kita”. Untuk maklumat lanjut mengenai Wonda Coffee dan "Wonda Kopi Edisi Kluang", sila layari Facebook dan Instagram.

Nantikan filem adiwira ikonik Malaysia Keluang Man yang akan menemui penonton di pawagam tahun 2025. Ikuti perkembangan terbaru serta klip-klip menarik Keluang Man di TikTok, Instagram, X, Facebook Astro Shaw dan Astro Gempak. Gunakan #KeluangMan #KeluangManMovie #AstroShaw #WONDAxKeluangMan #WiraWonda #KeluangManxWonda #CitaRasaKitaWiraKita bagi berkongsi pendapat mahupun keterujaan anda tentang filem ini.

*****************************************

Mengenai Astro Shaw sebagai Penerbit, Pelabur, dan Pengedar serta Agensi Pemasaran:

Astro Shaw adalah syarikat produksi filem Malaysia yang menghasilkan filem untuk pasaran tempatan dan nusantara. Astro Shaw secara aktif mengedarkan filemnya di luar pasaran domestik, menjadikannya dikenali di ruang serantau dan global. Sejak penubuhannya pada tahun 1996, Astro Shaw telah menghasilkan lebih daripada 100 filem dalam pelbagai genre dan bahasa.

Beberapa tajuk terkenal termasuk Polis Evo, Hantu Kak Limah, Abang Long Fadil 2, Paskal, Dukun, dan The Garden of Evening Mists. Filem trilogi Polis Evo telah meraih lebih RM100 juta dalam kutipan box office, sementara Sheriff juga mencatatkan sejarah sebagai filem aksi nombor satu negara sepanjang zaman dengan kutipan box office sebanyak RM64 juta.

Tentang WONDA

Dibuat dengan biji kopi Arabica berkualiti premium yang memberikan rasa ‘baru diseduh,’ WONDA Premium Coffee menyajikan sentuhan kesegaran yang lazat yang akan membangkitkan deria anda. Diperkenalkan di Malaysia oleh Etika Sdn Bhd, WONDA Coffee adalah jenama terkemuka dari Tanah Matahari Terbit. Kopi siap minum (RTD) premium ini menawarkan rasa halus kopi yang baru diseduh dalam sembilan varian unik: Original dan Mocha, yang mengandungi lebih daripada 50% biji kopi Arabica premium; Latte, yang dibuat daripada campuran krim berperisa vanila Perancis; Kopi Tarik, yang menawarkan rasa tempatan yang benar-benar krim; Extra Presso, yang memberikan rasa kopi yang lebih kuat; Zero Max Original dan Latte, yang menyediakan rasa kopi yang kaya dan penuh tanpa gula tambahan; serta Extra Shot Black & Milk Coffee, yang memberikan dos kopi tambahan dalam satu tin. WONDA Coffee juga menawarkan WONDA 3-dalam-1 Kopi Premium dalam dua varian: Kopi Tarik dan Original, memastikan pengalaman kopi yang hebat dalam format yang mudah. Selain itu, WONDA menyediakan pilihan kopi segera, termasuk WONDA Gold, yang memberikan rasa kaya dan tekstur halus melalui campuran aromatik biji Arabica dan Robusta, serta WONDA Signature, yang diformulasikan dengan 100% biji Arabica, menawarkan pengalaman kopi yang tidak dapat dilupakan dengan rasa yang sangat halus dan seimbang.

Tentang ETIKA

Salah satu pengedar minuman terkemuka di Malaysia, Etika Sdn Bhd adalah pembotol rasmi untuk PepsiCo di Malaysia. Etika Sdn Bhd memasarkan dan mengedarkan beberapa jenama global PepsiCo seperti Pepsi, Tropicana, Mountain Dew, Revive Isotonic, Mirinda, 7UP, Lipton Ice Tea, MUG, Gatorade, Sting, dan Evervess, serta Kickapoo (jenama Monarch) dan rangkaian produknya sendiri yang merangkumi WONDA Coffee, Goodday Milk, Calpis, Dairy Champ, Hijrah, Chill Asian Drinks, dan Bleu.

Try Peach Oolong Tea, MIXUE Sungai Besar


Dah lama bersarang dalam gallery hp tapi tak pernah update. Setiap kali lalu dekat Mixue ni teringat nak update tapi lupa jugak. Dah ramai yang try Mixue sampai dah surpass outlet Tealive dekat Malaysia. Katanya sebab sedap sangat aiskrim dan milk tea Mixue. 

I dah bosan dengan Milk Tea so nak try Peach Oolong Tea yang tersenarai dalam Top 6 dan Top 8 Recommended Drinks by Mixue. Dah sampai sini kena ambil order dekat family jugak. Kang ada yang muncung sampai ke Sabak Bernam. 


Adik I ambil Strawberry Mi-Shake dengan Brown Sugar Pearl Milk Tea. Outlet dekat Sungai Besar ni kecil je sebab satu unit kedai. Ruang dia guna pun tak banyak sangat sebab products dia semua beverages dan tak ramai pun customer yang stay kecuali untuk habiskan aiskrim Mixue. I tak try pun aiskrim dia sebab nampak plain je. Next time lah kot kalau adik-adik ikut sekali, at least ada tukang habiskan. 


Dekat dalam ni banyak lah slogan I Love You, You Love Me Mixue ni. Masuk dalam rasa kena disayangi betul dengan Raja Salji ni. Lagu Mixue pun banyak kali dia ulang sampai dah menyanyi sekali sambil tunggu order siap. 






Ni lah dia Strawberry Mi-Shake, I try rasa tapi tak minat sangat dengan yogurt so no no. Adik-adik I suka so no wonder lah duduk tempat terakhir dalam Top 6. My Peach Oolong Tea macam mehhh walaupun Top 3 sebab rasa peach dia light je. Tak sama lah macam Peach Oolong Tea dekat tempat lain. Mungkin sebab murah so essence peach tu dia letak sikit je supaya sesuai dengan harga. 

Brown Sugar Pearl Milk Tea dia not bad lah, tak ada beza sangat pun dengan tempat lain tapi kalau nak sembang bab harga, better beli boba milk tea dekat sini. For me, Mixue ni biasa biasa je tapi sebab harga dia murah jadi ramai lah pelanggan dia berbanding Tealive atau Coolblog. 

Minggu Separuh Akhir ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ menyaksikan peserta Farhan Mustapha di tempat pertama dengan markah keseluruhan sebanyak 69.48%. Ini diikuti oleh lima peserta lain yang berjaya menawan ‘The Six’, termasuk Syaffiq Sahli dengan markah peratusan sebanyak 68.72%, Jelly Belly sebanyak 66.35%, Shazreen Shaharum sebanyak 64.42%, Bulan Asyraff sebanyak 64.17% dan Ameerais sebanyak 62.42%. 

Manakala, dua lagi tersingkir termasuk Danhuangge dan Hazreen Amreena yang mendapat markah terendah. Selain itu, peserta Syaffiq Sahli turut mendapat anugerah Terpaling FYP Freedom Unleashed, serta Farhan Mustapha mendapat anugerah Gimme The mic Alha Alfa. Saksikan episod baharu Gimme The Mic Malaysia pada setiap hari Ahad, jam 9 malam di Astro Ria (Saluran 104), On Demand, Astro GO dan sooka.

SENARAI LAGU



INFO ‘TIKTOK LIVE X ASTRO GIMME THE MIC MALAYSIA’

• ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’, program pertandingan nyanyian yang menerokai bakat muzik baharu di Malaysia bermula siaran pada 21 Julai 2024, bermula jam 9 malam, secara langsung di Astro Ria (saluran 104), On Demand, Astro GO dan sooka serta secara siaran langsung dari Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, Kuala Lumpur.

• Daripada uji bakatnya yang dilakukan pada Mei lalu, seramai 30 peserta dipilih untuk bertanding dalam ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’, di mana mereka perlu mempamerkan kehebatan vokal masing-masing dan bersaing untuk meraih kedudukan teratas. Juara serta enam peserta teratas yang dipilih di pentas akhir bakal mewakili negara bertanding di peringkat antarabangsa.

• Sherry Alhadad bergandingan bersama pengacara dan pelakon terkenal, Sean Lee sebagai hos program ini. Manakala bangku juri pula disandang oleh barisan penyanyi, pelakon dan komposer terhebat yang telah lama berkecimpung di dalam industri muzik dan hiburan, termasuk Ajai, Yuna, Bunga Citra Lestari dan Hael Husaini.

• Persembahan setiap peserta menerusi ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic’ akan diadili 70% oleh barisan panel juri profesional dan 30% selebihnya daripada undian para penonton menerusi platform TikTok.

Ameerais - Makhluk Tuhan Paling Sexy (T.R.I.A.D.)

Raes - Raikan Cinta (M. Nasir)

Syamel Amzah - Tiada Lagi Kidungmu (Lefthanded)

Danhuangge - I Hate Myself for Loving You (Joan Jett & The Blackhearts)

Bulan Asyraff - Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta (Flybaits)

Jelly Belly - Potret (Akim & The Majistret)

Farhan Mustapha - Cinta ini Membunuhku (D'Massiv)

Hazreen Amreena - All I Ask (Adele)

Epet - Warisan Wanita Terakhir (Teacher's Pet)

Shazreen Shaharum - Listen (Beyonce)

Syaffiq Sahli - Dahsyat (Mojo)

Junlloyd Egano - Bangun (Aman Ra)






• Juara ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ akan membawa pulang wang tunai bernilai RM10,000 daripada Astro, beserta $2,000 USD (dua ribu dolar AS) daripada TikTok, dan penerbitan sebuah album single tajaan Astro & Rocketfuel.

• Selain di kaca TV menerusi saluran Astro Ria, ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ juga boleh ditonton di platform digital TikTok menerusi laman TikTok Gempak dan TikTok LIVE Malaysia.

• ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ turut disokong oleh Telco Rasmi, CelcomDigi dan Alha Alfa Cosmetics.