Zus Coffee Sabak Bernam

Tuesday 27 August 2024


Balik Sabak Bernam minggu ni adik bagitahu dekat Sabak dah ada Zus Coffee, sederet dengan Tealive. Sebelum balik ke Subang haruslah singgah kejap beli kopi supaya tak mengantuk masa drive hshshs ye ni alasan semata. Sebelum ni kalau nak minum Zus Coffee memang beli dekat Subang sebelum balik ke Sabak ataupun singgah Zus Coffee dekat Sungai Besar. Sekarang dah tak perlu dah sebab dah ada dekat sini. Yeay!


I plan nak beli Cham Latte Series dekat Zus Coffee sebab I suka Cham. Rasanya Zus Coffee je yang keluarkan menu Cham dekat Malaysia. Maybe because it is local kot. 

Anyway, interior Zus Coffee sama je dengan franchise lain cuma franchise yang ni kecil sikit lah jadi tak banyak meja untuk dine-in atau buat study group dekat dalam ni. 






Masa tengah berbaris untuk order tu I terdengar barista bagitahu untuk hari Ahad tu ada special offer sempena pembukaan Zus Coffee. Caranya order secawan kopi kemudian akan dapat secawan Spanish Latte percuma. Terhad kepada 100 order yang terawal untuk hari tersebut. Masa kitorang sampai tu baru ada berapa cup je so barista suruh order guna apps tapi make sure tukar location dekat Sabak Bernam. 


Memang wajib lah adik I order kopi guna apps sebab dia suka Iced Spanish Latte Zus Coffee. Kira rezeki terpijak lah datang masa tu sebab dapat kopi free. I order Iced Dark Oolong Cham Latte sebab sebelum ni dah try White Peach Oolong Cham Latte. 


Tak lama pun nak tunggu order kitorang siap sebab dekat Sabak Bernam ni tak ada Foodpanda atau Grab macam dekat Subang so jumlah yang datang dekat franchise, itu lah juga yang akan appear dekat waiting list. Tak tahu lah bila akan ada Grab dengan Foodpanda ni tapi tu lah, kalau ada pun takut tak ada demand je. 


Anyway, kitorang dah berjaya tebus Iced Spanish Latte dan besar kemungkinan lepas ni akan pergi lagi Zus Coffee bila balik Sabak sebab barista dia pandai bancuh kopi. 

2 comments

  1. Memang rezeki la tu .. order 1 free 1 😍 . Spanish latte pulak kan .. like it

    ReplyDelete
  2. Favorit sayaaaa zus coffee. Saat ke Penang July lalu sempat coba dan sukaaaaa 😍😍😍.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.