Mushroom Soup in Bread Bowl Paris Baguette

Friday 9 August 2024


Setiap kali pergi Pavillion KL, rasa nak sangat masuk makan dekat sini tapi selalunya penuh orang. Seronok tengok interior bakery ni, pilihan pastries dia pun banyak. Cantik pulak tu. 

PARIS BAGUETTE X CHRISTY NG









Haaa banyak kan choice kat sini? I pergi dengan adik masa ni, masa weekdays pulak tu sebab tu nampak lengang sikit. Kitorang duduk yang terpaling jauh dari kaunter depan tu sebab adik I pemalu orangnya. 

Paris Baguette ni sentiasa jadi bualan warga net sebab berasal dari Korea dan rasa yang sedap. Kalau tak tahu pun memang assume cafe ni kepunyaan orang Paris tapi bukan. Mungkin owner dia suka makan Baguette dekat Paris kot. 


Kalau ikutkan nak order pasta sebab Seafood Aglio Olio dia nampak menarik tapi sebab ada event dekat Dadi Cinema, memang tak lah nak menyumbat beria. Kenapa beli kalau ada makanan free, ye dak? 


Sudahnya I ambik Mushroom Soup in Bread Bowl  sebab dah lama tak makan mushroom soup dalam roti macam tu. My favorite menu lah kalau pergi cafe mana pun. Nurin ambil sandwich ham cheese. For drinks order Iced Caramel Latte dengan Iced Hazelnut Latte. 


I expect bread bowl ni besar lah tapi boleh lah, sedang sedang. Nak kata kecil sangat pun tidak. Nak kata besar tu memang merepek lah. Kalau order Mushroom Soup in Bread Bowl dekat Paris Baguette dapat lah beberapa batang salad pahit dengan cherry tomato. Mushroom soup dia sedap, pekat dan creamy tapi roti dia keras. Kalau slow eater macam I, satu jam pun roti dia masih maintain tak lemau. 



I rasa rugi beli sandwich ham cheese ni sebab roti dia dry teruk, chicken ham tawar, cheese apatah lagi. Dia macam terpaling basic tapi harga kemain. Kalau ada sos tu okay lah sikit tapi orang Eropah bukannya makan pun. Sandwich ni dari pelbagai sisi pun memang sedih benar ghupa dia. 


A bit disappointed dengan rasa kopi dia sebab ceroi untuk harga RM17 lebih. Dengan harga macam tu I boleh dapat kopi yang lagi pekat dan sedap. 


Rasa kopi dia..... biasa je nyah. 


Habiskan masa untuk makan dan dengar meja sebelah pitch idea untuk drama baru. Tak pasti lah drama production mana tapi disebabkan dah tahu jalan cerita dan plot twist juga ending, I memang tak tengok lah nanti bila drama ni release dekat TV atau streaming platform. 


I dah tak ingat kenapa boleh dapat mini bear biscuit ni, comel! Sebelum balik tu manager dia approach tanya dah register ke belum dengan Paris Baguette. Kalau register boleh dapat twisted bread percuma. 



Nurin: Baiknya service dekat situ, takde lah rasa segan sangat nak masuk lepas ni. 
Me: Memang lah baik dah kalau makan pastries je kena spend sampai RM80 lebih T.T

Tapi tak lah, gurau je. Even before kitorang order pun the staff kat situ memang baik. Lepas ni kalau pergi dah tahu menu mana nak avoid and menu mana nak order. Nak try yang dekat TRX atau OU pulak sebab mungkin bakal berkurang menjejakkan kaki ke Pavi lepas ni hehe

4 comments

  1. Tak pernah lagi masuk Pavi ni...

    ReplyDelete
  2. Sedaplah tu sampai licin sepinggan

    ReplyDelete
  3. buat rasa2.. hehehehe :-)

    ReplyDelete
  4. Saya pernah coba PB di Seoul, itu sedaaaap. Tp bakery diabtak besar. Hanya jual roti saja. Tak ada menu main course.

    Favorit saya roti yg rasanya chewy dan manis. Tp lupa namanya.

    Naah saat PB buka di jakarta, saya senang sangat, saya kira bisa mencoba lagi roti yg saya suka dulu. Tapi tak ketemu. Daaan PB yg di jakarta ini, ntah kenapa bagus mata memandangi saja, rasa tak sedap 🤣🤣.

    Cuma saya tak coba kopi dan main course nya. Mungkin pun sama dengan KL, biasa saja. Atau tak sedap juga.
    .
    heran lah, bisa beda sangat dengan rasa PB di Seoul

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.