Blog Performance July 2024

Friday 2 August 2024


Sembang bulan lepas nak improve tapi sama saja macam sebelumnya, tak mampu jugak nak naikkan bilangan entri padahal masa buat list entry apa nak update dah mencecah dah pun 60 entri. Awal bulan pun dah jadi lipas kudung settlekan mana yang patut.

1. PV


Berbeza dengan bulan Jun 2024, pageview untuk bulan Julai ni jatuh sikit tapi tak seteruk bulan Mei lah sampai hilang terus semangat nak update. Sekarang ni dah nampak ada beberapa perubahan dari Blogger, nak tak nak kena adapt lah sebab malas nak cari platform lain. Sebab perubahan tu juga bagi kesan kepada pageviews dan Adsense. 

Sembang pasal Adsense memang menangis lah tengok kutipun bulanan tapi kemain letak iklan banyak gila dalam website. Nak dapat duit dia kemain payah sana sini ada restrictions. 

2. Posts


Haritu ada nampak orang suggest drama Baby Reindeer dekat Twitter, mungkin terpalit lah sikit tempias dari situ sampai masuk Popular Post bulan Julai 2024. Jangan tanya lah kenapa drama Lovely Runner dekat atas bila Netflix dah berjaya dapat rights untuk tayang lepas berlagak sangat reject drama ni masa team production approached dulu. Nasib baik dah tengok sebelum masuk Netflix, boleh lah tumpang tempias populariti Sunjae. 

3. Bilangan Entri

Macam I bagitahu dekat awal entri, bulan ni tak mampu nak update banyak pun. Half dari tu pun press release padahal ada banyak draft untuk review. Tapi tu lah silap jugak plan untuk improve bulan ni sebab sisa audit masih ada. Tengok lah bulan Ogos ni apa cerita sebab tak ada cuti langsung, mungkin akan sentiasa di rumah untuk jimat duit dari berbelanja. 

Thanks kepada yang berkunjung ke sini, ada a few yang I dah balas kunjungan. Yang tak sempat dibalas tu Insya-allah akan dibalas from time to time. Take care ye semua sebab musim panas akan berlarutan sampai September so stay hydrated supaya tak jatuh sakit. 
 

5 comments

  1. Semoga terus sukses... Linda kalau bab2 adsense nie.. Terus blur.. Hahaha..

    ReplyDelete
  2. Ini pun dah banyaaak kak. Terhitung sehari 1 lah 👍👍😅. Saya saja tak bisa kalo sehari 1 nak update. Krn jujurnya saya mengutamakan juga interaksi dengan pembaca dan yg komentar di blog saya. Makanya cuma bisa seminggu sekali nak update 😅

    ReplyDelete
  3. Bab adsense tu memang geram je.. Ciput je bayarnya.. huhuhu..
    Apa pun, keep on blogging tau..

    ReplyDelete
  4. Adsense sekarang makin masuk tak sama zaman PKP 2021-2023. HAHA. Kemungkinan Google tapis kot. Apa2 pun terbaik Farhana. :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.