Kumpulan Pembuat Kuih Wanita Set Rekod Malaysia dengan Kempen Amal Kuih Raya yang menyentuh Hati

Friday 26 July 2024

Kumpulan Pembuat Kuih Wanita Set Rekod Malaysia dengan Kempen Amal Kuih Raya yang menyentuh Hati | Inisiatif ‘Kuih Raya Dari Hati’ Cadbury Dairy Milk memperkasakan kumpulan pembuat kuih kecil-kecilan itu untuk menghasilkan 150,000 kuih, yang kemudiannya disumbangkan kepada lebih 30 rumah kebajikan dan komuniti kurang berkemampuan. 

Kumpulan srikandi dari Lembah Subang dan Seri Pantai PPR telah diiktiraf oleh Malaysia Book of Records atas sumbangan mereka dalam inisiatif ‘Kuih Raya Dari Hati’ Cadbury Dairy Milk. Menerusi sokongan Cadbury Dairy Milk, kumpulan yang berbakat dan cekal ini telah meraih gelaran ‘Paling Banyak Kuih Coklat Cadbury Dihasilkan untuk Kempen Amal’ atas kejayaan menghasilkan 150,000 kuih dalam dua minggu. 15 pembuat kuih yang dipilih merupakan usahawan kecil-kecilan dan penerima bantuan Yayasan MyKasih, yang dipilih daripada komuniti yang terbabit dalam program bantuan makanan tanpa tunai.

Menerusi kerjasama dengan inisiatif ‘Kuih Raya Dari Hati’ Cadbury Dairy Milk, mereka telah menghasilkan 2,000 botol Tart Coklat dan Keju Cadbury, yang kemudiannya dibeli oleh Cadbury Dairy Milk Malaysia untuk disalurkan kepada lebih 30 rumah kebajikan dan komuniti kurang berkemampuan melalui bantuan Food Aid Foundation.

Pencapaian hebat ini mencerminkan ketabahan dan dedikasi mereka untuk menambah baik kehidupan mereka sendiri serta keluarga tersayang. Mereka bukan hanya membawa keceriaan dan sokongan penting kepada komuniti yang memerlukan semasa musim perayaan, tetapi juga menunjukkan bagaimana individu-individu daripada latar belakang yang kurang berkemampuan mampu memperbaiki kehidupan diri mereka sambil membantu insan-insan lain yang memerlukan. Kisah ini menonjolkan impak positif daripada pemerkasaan dan sokongan komuniti, yang mampu menginspirasikan orang lain untuk mengejar impian mereka dan mencetuskan perubahan yang amat bermakna.

Nur Sharzi Bashar, 41, yang mengetuai kumpulan pembuat kuih di PPR Lembah Subang, berkata: “Projek ini amat bermakna buat saya secara peribadi. Saya dan arwah kakak sayamemang beringin dan merupakan Impian kami untuk bersama-sama membuka sebuah kafe, dan inisiatif ini telah membantu mengekalkan impian saya ini.”

“Saya bersyukur kerana diberi peluang bukan sahaja untuk menambah pendapatan keluarga, tetapi juga mengejar impian saya sambil memiliki sebuah perniagaan di rumah. Semoga saya dapat memberi inspirasi kepada wanita lain untuk melakukan perkara yang sama,” kata Sarasvathy, 46, yang mengetuai pasukan PPR Seri Pantai untuk inisiatif ‘Kuih Raya Dari Hati’.

Ketua Pemasaran untuk Pasaran Malaysia dan Singapura di MondelÄ“z International, See Mei Sin, berkata: “Keazaman yang ditunjukkan wanita-wanita ini sungguh luar biasa, dan semoga inisiatif ini akan menggalakkan mereka untuk mengembangkan lagi kemahiran mereka dan meneroka peluang baharu dalam industri bakeri. Di Cadbury Dairy Milk, kami berbangga untuk menyokong impian dan kreativiti. Sejak 2021, ‘Kuih Raya Dari Hati’ telah berkembang daripada sebuah inisiatif yang menginspirasikan rakyat Malaysia untuk membuat kuih bersama Cadbury kepada menggalakkan mereka untuk menyokong komuniti memerlukan di sekeliling mereka, dan kami berhasrat untuk terus menyemarakkan semangat kemurahan hati di Malaysia melalui inisiatif ini.”

Inisiatif tahun ini adalah lanjutan daripada #MDLZPrihatin, kerjasama jangka panjang antara Mondelēz International (Malaysia) dan MyKasih bagi menyokong dan memperkasakan keluarga dan komuniti kurang berkemampuan.

************************************

About Mondelēz International (Malaysia)

MondelÄ“z International (Malaysia) is part of the MondelÄ“z International group of companies which empowers people to snack right in over 150 countries around the world, with a strong presence in Southeast Asia. With 2023 net revenues of approximately $36 billion, MondelÄ“z International is a member of the Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 and Dow Jones Sustainability Index. MondelÄ“z International is leading the future of snacking with iconic global and local brands such as Cadbury Dairy Milk chocolate, Cadbury Zip chocolate wafer, Cadbury 5 Star chocolate, Toblerone chocolate, OREO cookies, Chipsmore cookies, Jacob's biscuits, Tiger biscuits, Philadelphia cheese, Kraft cheese, Chacho’s chips, Chipster chips, Twisties snacks and many more. We've been part of Southeast Asia for more than 70 years, with operations in Malaysia, Indonesia, the Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam. Our +7,000 colleagues work across our ten manufacturing locations (including plants in Shah Alam and Prai), two research and development technical centers and our sales and marketing network to create products that people can truly love and feel good about. From wholesome treats to indulgent bites, consumers can enjoy the right snack, for the right moment, made the right way.

Visit mondelezinternational.com and follow us on social media:  facebook.com/mondelezinternational, instagram.com/mondelÄ“z_international, linkedin.com/company/mondelezinternational and twitter.com/MDLZ

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.