Finale THSS : Juara THSS Milik Aepul Roza!

Monday 15 July 2024

Minggu akhir menyaksikan Aepul Roza sebagai Juara pertama The Hardest Singing Show. Dengan markah keseluruhan sebanyak 82.30%, Aepul menunjukkan persembahan yang berani dan bertenaga menerusi lagu It’s My Life nyanyian asal Bon Jovi sambil bermain alat muzik seperti gitar elektrik dan drum, diikuti oleh Ayda Jebat di tempat kedua yang mendapat markah keseluruhan sebanyak 80.81%, dan Stacy di tempat ketiga dengan markah keseluruhan sebanyak 75.09%. 


Segmen kedua juga telah menyaksikan para peserta berkola-berdua termasuk persembahan duet Aisha Retno & Ayda Jebat, Stacy & Zizi Kirana, serta Aepul Roza & Putera Muhammad. Minggu akhir ini juga dikejutkan dengan kehadiran Dato’ Sri Siti Nurhaliza sebagai juri, serta kemenangan akhir Anugerah Pilihan The Hardest Singing Show Alha Alfa oleh Stacy. Saksikan episod-episod THSS menerusi On Demand, Astro GO dan sooka.

SENARAI LAGU

INFO THE HARDEST SINGING SHOW

‘The Hardest Singing Show’ merupakan sebuah program kompetitif yang buat pertama kalinya mempertaruhkan ‘showmanship’ sebagai kriteria utama penjurian diikuti dengan vokal barisan penyanyi-penyanyi hebat tempatan. Program ini bakal menemui pelanggan Astro bermula 12 Mei, setiap Ahad, jam 9 malam di Astro Ria (Saluran 104), On Demand, Astro GO dan sooka serta bersiaran secara LANGSUNG dari Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, Kuala Lumpur.

• Barisan peserta yang akan bersaing selama 10 minggu menerusi rancangan pertandingan nyanyian terbaharu Astro ini merupakan 9 peserta individu dan berkumpulan terdiri daripada penyanyi terhebat kini, termasuk Datin Alyah (Undur diri), Zizi Kirana, Ayda Jebat, Kaka Azraff, Stacy, Aisha Retno, Putera Muhammad, Aepul Roza, serta kumpulan penyanyi wanita popular Malaysia, De Fam (Undur diri) yang terdiri daripada Azira Shafinaz, Cik Manggis dan Sophia Liana.

Aisha Retno - Hatinya Tak Tahan (Noraniza Idris)
Zizi Kirana - Atouna El Toufule (Remi Bendali)

Ayda Jebat - Malam Ini Kita Punya (Bunkface)
Putera Muhammad - Jeritan Batinku (Tan Sri P. Ramlee)

Stacy - Erti Hidup (Dayang Nurfaizah)

Aepul Roza - It's My Life (Bon Jovi)

Aisha Retno x Ayda Jebat - Penasaran (Krisdayanti)
Aepul x Putera - Melompat Lebih Tinggi (Sheila On 7)
Stacy x Zizi Kirana - Tak Ada Logika (Agnes Monica)

• Nabil Ahmad bergandingan bersama pengacara, pelawak dan juga penyanyi terkenal Indonesia, Rina Nose sebagai hos program ini. Manakala bangku juri pula disandang oleh barisan penyanyi, komposer dan pengarah professional yang telah lama berkecimpung di dalam industri muzik dan hiburan, termasuk Dato’ Sri Rossa, Edry Abdul Halim dan Zizan Razak.

• Persembahan setiap peserta menerusi ‘The Hardest Singing Show’ akan diadili 100% daripada pemarkahan oleh barisan panel juri profesional.

• Senarai hadiah untuk finalis ‘The Hardest Singing Show’

  • Juara : RM 150,000.00, Pakej pelayaran tajaan Kaki Jalan dan trofi sumbangan Astro. 
  • Naib Juara : RM 20,000.00, Pakej pelayaran tajaan Kaki Jalan dan trofi sumbangan Astro.
  • Tempat Ketiga : RM 10,000.00, Pakej pelayaran tajaan Kaki Jalan dan trofi sumbangan Astro.
  • Tempat Keempat : RM 5,000.00, Pakej pelayaran tajaan Kaki Jalan dan trofi sumbangan Astro.
  • Tempat Kelima : RM 5,000.00, Pakej pelayaran tajaan Kaki Jalan dan trofi sumbangan Astro.
  • Tempat Keenam : RM 5,000.00, Pakej pelayaran tajaan Kaki Jalan dan trofi sumbangan Astro.

• Untuk maklumat lanjut, layari www.gempak.com/thehardestsingingshow.

2 comments

  1. tak pernah tengok full performance peserta. selalu tengok sikit2 je kat TT

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.