Blog Performance Jun 2024

Monday 1 July 2024

Dah masuk separuh kedua tahun 2024, satu azam 2024 pun tak tercapai lagi. Ada masa 6 bulan lagi untuk achieve. Specifically untuk blog, azam menuju pageviews 6 juta. Halfway there I guess. Azam korang macam mana?

1. PV


Masa update Blog Performance May 2024, rasa sedih dan frust sebab pageview untuk bulan tu jatuh tapi bulan Jun dah naik balik. Jumlah yang komen pun bertambah sebab ada few times I berkunjung ke blog rakan blogger. Bulan 7 ni nak try allocate masa untuk blogwalking, berbalas kunjungan kepada yang datang melawat ke sini. Google dekat PC office ni ada problem sebab tak boleh log in acc Blogger. Boleh la guna hp tapi ambil masa lah lepastu distracted dengan benda lain lepastu hilang lah tujuan nak blogwalking tu T.T

Anyway, I target pageview untuk bulan Julai akan meningkat dari bulan Jun sebab ada masa senggang sikit memandangkan bulan ni bulan terakhir untuk lodgement audit. Kita sambung busy bulan 9 nanti pulak. 

2. Posts


Post yang paling popular untuk bulan Jun 2024 ialah The Experts, tak sangka ramai yang mencari filem ni sampai hilang terus Sheriff dari Popular Posts. Bulan Julai ada few movie list yang I bercadang untuk update, some tutorials and reviews so hopefully boleh naikkan lagi pageviews. 

3. Keywords

Carian untuk bulan Jun menarik juga lah sebab ada yang mencari pasal nasha aziz padahal filem dia tak lah banyak sangat pun I update. Ada juga yang mencari One Cent Thief, mungkin sebab Astro dah buat pengumuman rasmi untuk musim kedua nanti. 

4. Bilangan Entri


Bilangan entri untuk bulan Jun menurun balik ke angka 34 padahal bulan Mei dah berjaya update sampai 40 entri. Sebab masa tu banyak press release jugak hehe. Target untuk bulan Julai ni nak update sampai 40 atau lebih. Draft ada banyak tapi nak kembangkan yang kena cari masa. 

I perasan blog dah slowly beransur pulih sebab sebelum ni setiap kali nak attach link dengan perkataan dia akan create a copy untuk highlighted words. Nak edit image pun renyah sebab kena klik sampai image jadi kelabu baru boleh besarkan saiz imej. Sekarang dah okay dah dua benda ni. Tinggal log in account bila melawat blog lain je pending lagi. Hopefully akan resolve dalam masa terdekat. 

Have a blessing July since bulan ni juga kita akan habis kalendar Islam yang lama dan masuk ke tahun baru kan? Take care everyone :)

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.