Birthday Teha & Farewell Ika

Sunday 14 July 2024


Hujung bulan Mei haritu dekat office ada buat makan-makan untuk sambut hari jadi Teha. Alang-alang dah buat makan-makan tu buat sekali untuk farewell Ika sebagai tanda penghargaan dia buat internship dekat Ram Reza & Muhammad selama 3 bulan sebelum tamat Diploma. 

Selalunya kalau nak celebrate birthday dengan farewell ni kitorang beli kek dekat Secret Recipe tapi kali ni beralih angin pula cari kedai kek dekat area Ara Damansara ni. Tak banyak tapi ada juga lah pilihan lain. 


Masa makan-makan tu tak ramai pun yang ada sebab hari Jumaat, kebetulan je Datuk Hisham masuk office sebab nak settlekan few matters kat office. Sebab tak ramai yang ada, Atie dengan Rina beli kek yang shmoll shmoll je supaya tak bazir. 

Kek je lah kecik lepastu topup dengan desserts lain jugak. Pavlova tu Kak Ida bawa dari Setapak, Ika bawa kek coklat dengan chicken pie untuk RRM. Cheese tart tu dari kedai yang sama dengan kek. 




Sepanjang 3 bulan tu Ika intern di department Corporate tapi lebih banyak tolong I buat CoSec sebab masa tu dah start nak masuk musim audit jadi banyak lah reminder kena prepare. Bila dah masuk quarter kedua pun banyak juga filing kena buat, lepastu ada take over few companies jugak, follow up payment lagi. Ika ada jugak tolong I buat lodgement dekat SSM. 

Banyak lah I ajar dia supaya report dia penuh tapi I tak check pula betul ke tidak apa yang dia tulis dalam report. Hopefully betul lah, kang tak memasal dikecam oleh lecturer MESTI. 3 bulan tu rasa macam sekejap tapi kalau sejenis ringan tulang macam Ika, banyak lah ilmu dan pengalaman boleh dapat. Terima kasih Ika sebab selalu tolong kitorang dan jenis tak berat punggung nak tolong itu ini bila ada event RRM. 


Kalau ikutkan Datuk tak boleh makan sangat benda-benda manis ni, nasib baik lah ada chicken pie dalam majlis ni, boleh lah dia merasa sikit. Menu yang dibawa pun semuanya jenis potong kaki. Pavlova tu lain sikit dari pavlova biasa sebab base dia rasa chewy. Sedap tapi 1 je dah cukup sebab manis. 







Dah habis makan, dah bergambar dengan HOD untuk masuk dalam report, it's time to say bye bye for real. I dengan Ain bagi hadiah farewell untuk Ika sebagai appreciation token intern dekat RRM. All the best for your future Ika, semoga impian Ika untuk jadi polis or compliance officer tu tercapai. 

2 comments

  1. Alhamdulillah sedap bila ada makan makan di ofis... untuk la :D
    Salam Kenal Done follow here .. Follower le 625 :D

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.