2024 Adalah Tahun Hun Haqeem Jumpa Matlamat Yang Baru

Thursday 18 July 2024

Berkongsi kegembiraan tayangan dua episode akhir mini series Ke Kodiang With Love bersama 50 orang peminat bertuah di GSC Midvalley semalam, Hun Haqeem bersyukur dengan jumlah tontonan sebanyak 2.6 juta untuk empat episode sebelumya. 

Hun Haqeem yang popular dengan drama Kampung People dan Nenek Bongkok Tiga berkata naskhah ringan dan santai seperti Ke Kodiang With Love adalah naskhah comel yang boleh ditonton bersama keluarga. 

Hun mengharapkan lebih banyak lagi siri-siri digital content dapat diterbitkan dan menjadi platform untuk anak seni berkarya di platform tersebut sekaligus melahirkan lebih ramai pengkarya dalam industri seni. 

‘Hun mengharapkan orang dekat luar sana boleh buat short series seperti ini dan boleh hasilkan lebih banyak pengarah juga videographer yang baru sebab limitasi kita terhadap sesuatu karya tu sudah semakin nipis jadi kita boleh saja berkarya di mana-mana. Hun harap series Ke Kodiang With Love ni boleh menjadi inspirasi dan motivasi kepada creator dia luar sana.’ 

Bercakap tentang pengalaman penggambaran mini series Ke Kodiang with Love, Hun bersyukur penggambaran terasa seronok dan terasa bekerja bersama keluarga. Pelakon wanita Qistina Khaled juga senang untuk bekerja bersama. 

Tambahnya cabaran untuk berlakon dalam Ke Kodiang With Love wujud pada mengekalkan pacing dalam cerita. “Sebab kadang-kadang bila cerita itu very light, tak ada intensity di situ, mungkin penonton-penonton akan lebih leka tapi kita cuba untuk kekalkan pacing cerita dan kesinambungan scene after scene.”

Hun juga berazam untuk sentiasa mencuba sesuatu yang baru dalam dunia lakonan. “Now is the time for me to try a lot of things. Bagi Hun, naskhah Ke Kodiang With Love adalah digital content yang sangat baru dan Hun want to be involved dalam sesuatu pergerakan yang baru. Bila kita dapat tengok lagi ramai orang yang buat benda yang sama dan post dekat social media atau digital platform, kita rasa bangga menjadi individu yang try to push it forward.”

Tambahnya naskhah yang menarik dari segi skrip dan memberi impak kepada penonton baik sikit ataupun banyak menjadi pendorong utama kerana baginya matlamat dalam berkarya sebagai pelakon adalah untuk memberi impak kepada penonton. 

Mengucapkan rasa syukur untuk perjalanan karier sebagai anak seni, Hun Haqeem menyifatkan tahun 2024 sebagai tahun yang positif setelah mengalami episod yang memberi kesan kepada kesihatan mentalnya. 

“Alhamdulillah this year, 2024 for me has been really really great. I’ve learned a lot of things. Hun dapat overcome mental health issue dengan self-reflect. Hun terlibat dalam CSR pada awal tahun ini, berbuka bersama-sama dengan anak yatim, bagi Ribena, belikan baju Melayu untuk mereka. The most amazing part is Hun buat dengan rakan-rakan selebriti juga. Bila Hun dapat tengok secara live perkara itu berlaku, ia jadi sesuatu yang bermotivasi. Kalau Hun tak melalui semua susah payah tu, mungkin Hun tak berkemampuan untuk buat semua ni. That has been the greatest motivation for me. Setiap kali Hun rasa down atau penat, Hun akan remind myself, no! go! You’re still young, Tuhan bagi tenaga yang bagus, do it! Insya-allah kalau niat kita bagus, kita akan give back to the community. Berkongsi rezeki dengan orang melegakan diri Hun dan perbuatan tu buatkan hidup Hun ada makna dan tujuan.’ 

“Sekarang ni pun Hun dah start dive dalam dunia fitness so I’m gonna open my own gym very soon di Mont Kiara. Hun terdetik nak buka gym sebab Hun rasa Hun memang sejenisyang suka fitness, Hun dulu pun pernah cecah 120kg. Hun nak beri motivasi kepada orang di mana bila kita set untuk achieve sesuatu kita akan dapat lakukan. Hun nak create komuniti yang sihat sebab Hun rasa sebagai rakyat Malaysia, kita agak lacking sikit berkaitan fitness. Hun tak salahkan sesiapa sebab menu makanan dekat Malaysia memang onz. At least bila berkomuniti kita dapat remind each other untuk menjaga kesihatan.’

Hun berkongsi Elitz MMA bakal dibuka di Mont Kiara dan pernah membuka dua buah gym di Klang dan Setia Alam bersama rakan-rakannya. 

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.